חדשות בארץ

רוטמן: "לפיד מעודד אנשים אלימים לתקוף חברי כנסת מהקואליציה"

יו"ר ועדת החוקה תקף בחריפות את ראש האופוזיציה והאשים אותו במתן עידוד לאלימות נגד נבחרי ציבור: "זו התנהגות פאשיסטית"

רוטמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רוטמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את ראש האופוזיציה יאיר לפיד והאשים אותו במתן עידוד לאלימות נגד חברי הקואליציה.

בריאיון לכאן ב', אמר רוטמן: "מי שמגבה תקיפות אלימות של נבחרי ציבור – הוא ההיפך מדמוקרט. זו התנהגות פאשיסטית, כך פעלו בכל המפלגות הפאשיסטיות שניסו לעלות לשלטון. מי ששותק אל מול קריאות למרי אזרחי, מי שלא נוקט בצעדים נגד פעילויות אלימות של מפגינים כנגד נבחרי ציבור – האנשים האלו אחראים לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית".

רוטמן נשאל האם בדיעבד הוא מצטער על חטיפת מגפון ממפגינה בניו יורק, והשיב: "חס ושלום. מגפון במרחק של כמה ס"מ מהאוזניים של אדם – לפי החוק זו תקיפה. זו הייתה הגנה עצמית. מי שיתקרב וינסה לפגוע בי או במשפחתי – אני אפעל ואגן על עצמי ועל משפחתי, כי זה מה שמחייבים אותי החוק והמוסר".

יו"ר ועדת החוקה נשאל אם יתמוך במינויה של ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד לוועדה לבחירת שופטים. הוא ציין כי עקרונית יש צורך בנציגות של האופוזיציה בוועדה, אולם "מצד שני, האופוזיציה בהרכבה הנוכחי לא מוכנה לשתף פעולה. לכן אני לא רואה שום טעם בהכנסת נציג, בוודאי לא נציג של יש עתיד – כאשר ראש האופוזיציה לא רק שלא משתף פעולה בתוך הכנסת, הוא מעודד אנשים אלימים לתקוף חברי כנסת מקואליציה".

בהמשך האשים רוטמן את יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, בצביעות: "גנץ בעצמו הכניס להסכם הקואליציוני בחירה של שני נציגי קואליציה לוועדה לבחירת שופטים – כאשר הוא היה בקואליציה. אבל כשאנחנו בקואליציה, זו בושה וחרפה ועילה לפיצוץ השיחות. הצביעות נשפכת מהאוזניים לכל מי שעוסק בנושא הזה".

תגיות:יאיר לפידבני גנץהוועדה לבחירת שופטיםשמחה רוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה