חדשות בעולם

קנה כורסא ב-180 שקל וגילה: היא שווה חצי מיליון

תושב לוס אנג'לס רכש פריט במכירת חצר בבוורלי הילס. מהר מאוד התברר לו: הכורסא שווה לפחות 100 אלף דולר. מה הוא עשה ובכמה הוא מכר אותה?

  • כ"ד סיון התשפ"ג
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

כמה פעמים שמעתם בחיים על אדם שמצא פריט שווה ערך ומכר אותו במחיר מופקע? הסיפור הבא מפתיע ביחס לכל סיפור ששמעתם קודם. ג'סטין מילר, 33, הוא תושב לוס אנג'לס שרצה לקנות ספה לביתו. הוא השתתף במכירת חצר בבוורלי הילס ושילם 50 דולר (כ-150 שקל) תמורת ספה ישנה.

בוורלי הילס היא מקום יוקרתי, שבו גם ספה כזאת יכולה להיחשב כבעלת ערך. אז מה הוא עשה? לאחר שנתקל במודעת מכירה של הכורסה, הוא תיאם מועד לאיסוף וקיבל טיפ מבעלת הבית: שפץ אותה ותמכור במחיר יקר יותר.

שמח חזר מילר לביתו. הוא פרסם את הכורסא בטיקטוק ונדהם: מדובר במוצר נדיר של מעצב רהיטים דני, שנוצרה כנראה בשנת 1935. בירור מעמיק גילה כי כורסא כזאת שווה יותר מ-100 אלף דולר (כלומר בין 360-500 אלף שקל).

אחרי שהבין שנפל על "מכרה זהב", הוצע לו לפנות לבית מכירות פומביות. הוא פנה לבית המכירות המוכר סותבי'ס ופרסם מודעה לפיה הכורסא כבר אינה בביתו, כדי שאיש לא יעז לפרוץ לשם.

הסרטון הזה הפך לפופולרי ברשת. הוא זכה ל-4.8 מיליון צפיות. תוך שלוש דקות, המחיר שהוערך על ידי החברה האמיר וההערכה הייתה שתימכר ביותר מ-100 אלף דולר. בסופו של דבר, הוא מכר את הכורסא ב"זול" – 85 אלף דולר בלבד.

"המוכרת רק רצתה להיפטר מהמון רהיטים, וחזרה כמה פעמים על כך שהכורסה שווה הרבה. זה יהיה מוזר אם אחלוק אתה את הכסף, אחרי שידעה כמה היא שווה וביקשה עליה רק 50 דולר", אמר לאחר מכן. לאחרונה דווח כי תושבת ניו יורק מצאה ספה בשווי 8,000 דולר כשהיא זרוקה מתחת לבניין יוקרתי ליד מקום מגוריה.

תגיות:כורסאמכירת חצרבוורלי הילס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה