חדשות בארץ

פיגוע ירי בצפון השומרון: חמישה פצועים במצב בינוני וקל

אזרח ישראלי וארבעה חיילים נפצעו מירי סמוך לצומת אפס, מצבו של אחד מהם מוגדר בינוני והשאר במצב קל. המחבלים נמלטו מהזירה, וכוחות צה"ל פתחו במצוד אחריהם

צילום: תיעוד מבצעי מד"אצילום: תיעוד מבצעי מד"א
אא

(עודכן: 16:29)

אזרח ישראלי בן 33 וארבעה חיילים נפצעו בצהריים (שלישי) בפיגוע ירי סמוך לצומת אפס שבצפון השומרון, בין חרמש למבוא דותן. מצבו של אחד הפצועים מוגדר בינוני, והשאר במצב קל. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחרי המחבלים, שנמלטו מהזירה.

לבית החולים הלל יפה בחדרה פונו ארבעה פצועים. לאחר בדיקה וטיפול ראשוני, נמסר כי מצבם מוגדר קל ויציב. הפצוע החמישי, שנפגע באורח בינוני, פונה במסוק לבית החולים שיבא-תל השומר.

דובר צה"ל מסר: "ירי מרכב חולף בוצע לפני זמן קצר לעבר רכב ישראלי סמוך למעבר ריחן שבמרחב חטיבת מנשה, לאחר מכן רכב המחבלים המשיך בנסיעה וירה לעבר רכב צבאי. הלוחמים פתחו במרדף אחר המחבלים שבמהלכו התבצעו חילופי אש. הכוחות חוסמים צירים במרחב וממשיכים במרדף אחר המחבלים".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, מתח ביקורת חריפה על הממשלה: "האירוע הקשה הזה, רב הנפגעים, מתרחש בצומת שצמודה לצומת בה נרצח מאיר תמרי הי"ד לפני כשבועיים. אנחנו התחננו מזה שנים, ובוודאי אחרי הפיגוע, התחננו, זעקנו להפסיק להפקיר אותנו, לסגור את המחסום של חרמש, לסגור את המחסום של מבוא דותן".

"מי שקיבל את ההחלטה האומללה לפתוח מחדש את המחסום בכניסה לחרמש אחרי תום השבעה - הפקיר את החיים של התושבים שלנו. אני דורש מהממשלה הזו, תנו לנו תשובות. למה אתם מפקירים אותנו, תושבי השומרון? סוג ת' במדינה שלהם! ההפקרה הזו לא תיעצר אצלנו, כי גל הטרור מגיע מכל אזור צפון השומרון. אנחנו כולנו מתפללים לרפואתם של הפצועים".

"האירוע עדיין בעיצומו, אבל אנחנו לא ניתן לזה להמשיך", הצהיר דגן. "אנחנו דורשים תשובות מהממשלה עכשיו תפסיקו למרוח אותנו, תפסיקו להפקיר אותנו".

תגיות:יהודה ושומרוןפיגוע ירייוסי דגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה