יש אלוהים

מי ברא את הנשמה? הנשמה מעידה על יוצרה

דניאל בלס מסביר מדוע קיומה של הנשמה מעיד על יוצרה: על בורא שיצר נשמה, הכניסה אל תוך גוף חומרי, ובוחן אותה על בחירותיה עד שתשוב אל עולם האמת...

  • כ"ט סיון התשפ"ג
אא

עדויות על מוות קליני מסוגלות להעיד שיש לנו נשמה רוחנית, וכי העולם החומרי איננו מקומנו הטבעי, אלא עולם שירדנו לתוכו עבור משימה מסוימת. 

לא תיתכן נשמה בתוך גוף אלמלא קיים בורא אשר ברא את הנשמות הרוחניות, יצר את גופי החומר שישמשו את הנשמות בדומה לנהג ברכב, והציב את הנשמות ברצונו בתוך גופי חומר הללו למשך 80 שנה, עם יצר טוב ויצר רע, ובחירה חופשית בין טוב לרע, כדי לנסות ולבחון את הנשמות על בחירתן בטוב או ברע. במות הגוף, חוזרת הנשמה אל יוצרה לקבל שכר ועונש על מעשיה הטובים והרעים. מקומה בעולם הבא נקבע על פי מעשיה בעולם הזה.
 
המסיק מסקנה זו, יבין שחיי החומר אינם העיקר, כי הרוחניות היא העיקר. הוא יחפש איך להתקרב ליוצרו ולקיים את רצונו. אדם שמבין שיש לו נשמה, טבעי שיחפש את משמעות החיים, ויבדוק האם קיימת בעולם דת שניתנה מאת האלוקים.
 
ללא תורה, לא נוכל לדעת באמת איך לעבוד את אלוקים. לדוגמה, ישנם אנשים שטוענים שאסור לאכול בעלי חיים, וכי הריגת בעלי חיים לצורך אכילה הוא רצח. מצד שני, ישנם אנשים שטוענים שמותר לרצוח אנשים - כל עוד הם מעוניינים בכך, ומכנים זאת בשם "המתת חסד". מיליוני אימהות בעולם בטוחות שמותר לרופאים לרצוח את התינוקות שבבטנן מסיבות כלכליות ואישיות. ישנם אנשים שטוענים שצריך להתמסר לאישה אחת בנאמנות בקשר נישואין, וישנם אנשים שטוענים שמותר לאדם לטייל בין זוגות ללא קשר נישואין, כנגדם יש נזירים בהודו שסבורים שהאדם צריך להתנזר לחלוטין מנישואין לאישה כדי להגיע אל מימושו הרוחני. ראובאיזו קלות אנשים מסוגלים לפרש מהו טוב ומהו רע, ומה הבורא באמת רוצה מאיתנו.

לומר "תהיו טובים" זהה לביטוי "תנהגו בזהירות". ללא חוקי תנועה מפורטים, יתמלאו הכבישים בתאונות דרכים, כי נהג אחד יסבור שמותר לנהוג בעיר במהירות 80 קמ"ש, בעוד נהג אחר יסבור שנהיגה זהירה היא לנהוג בכביש המהיר במהירות 20 קמ"ש, ואין לדבר סוף.
מכאן נובע הצורך בהוראות יצרן ברורות מאת הבורא, בלעדי הדת לא נדע את רצון הבורא מאיתנו, ואיך להיות אנשים טובים וצדיקים באמת.
אם אפילו מיקרוגל ביתי צריך הוראות יצרן (לדוגמה, אסור להכניס כלי מתכת למיקרוגל), קל וחומר שהאדם, שהינו היצירה המורכבת ביותר ביקום, נדרש להוראות יצרן מפורטות מיוצרו.
 
כמו כן, אין זה צירוף מקרים שהבורא טבע בנו רצון למשמעות דתית, ולכן אין אפילו עם אחד בכדור הארץ שלא המציא דת - כדי לענות על הצורך הרוחני הזה. הצורך הדתי טבוע באדם בידי יוצרו, ומעיד כי תכלית האדם נמצאת בדת. לכן הגיוני להניח שהבורא ישאיר לאדם הוראות יצרן בדת כלשהי מבין הדתות. לשם כך מוטל על האדם לחפש את הדת הנכונה של הבורא.

היהדות שונה מכל הדתות בעולם בשל מספר עובדות:
1. היהדות היא זו שגילתה את האמונה באלוקים לעולם. לפני היהדות, היו כל הדתות עובדי פסלים ואלילים ילדותיים. התורה גילתה לעולם את האמונה באלוקים אחד, נצחי ואינסופי, שברא את העולם. כידוע, שתי הדתות הגדולות בעולם, הנצרות והאסלאם, מבוססות על תורת ישראל. כלומר, תורת ישראל היא המקור לאמונה באלוקים בעולם! אכן היינו מצפים מתורה אלוקית שתשפיע ותעצב את האנושות, וכך אכן היה.
2. היהדות גילתה לעולם את חוקי המוסר והצדק: יסודות כמו לא תרצח, לא תגנוב, לא תנאף, לא תעמוד על דם רעך, יתום ואלמנה לא תענון, החובה לדאוג ולתת כספי צדקה לעניים ולנזקקים. לפני התורה, לא היתה אף תרבות בעולם שהעלתה על דעתה שיש חובה מוסרית בין אדם לחברו, ולהיפך, התרבויות בעת העתיקה (מצרים, יוון, רומא, פרס וכו') התייחסו לאדם בהפקרות מוחלטת, אם לא היה שייך למעמד מיוחס ומוגן.
3. היהדות היא הדת היחידה בעולם כולו שמבוססת על התגלות אלוקית בפני עם שלם, בניסים אדירי מימדים שכל העם ראה: כגון עשרת המכות, היאור כולו הופך לדם, אש וברד יורדים יחד מן השמים, כל בכורי מצרים מתים ברגע אחד, קריעת ים סוף, עמוד האש והענן, ומעמד הר-סיני שבו ההר בער באש עד לב השמים, ואלוקים דיבר בנבואה לשלוש מיליון איש בו זמנית.
4. בנוסף לכך, היהדות היא הדת היחידה בעולם שמציגה נבואות בסדר גודל ארצי שהתגשמו. התורה ניבאה לפני 3300 שנה את תפוצת ישראל בכל ארצות העולם, את האנטישמיות, את שיממון הארץ בגלות, את פרסום התורה ועם ישראל בעולם, ובאחרית הימים - את חזרת עם ישראל לארצו. נבואות אלה מעידות על אלוקים אשר שולט בהיסטוריה.

תגיות:דניאל בלסבורא עולםנשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה