חדשות בארץ

שרים בקואליציה דורשים: לקדם באופן חד צדדי חוקים מתוך הרפורמה

שר המשפטים דורש לנצל את העובדה שהאופוזיציה פוצצה את השיחות בבית הנשיא, ולקדם באופן חד צדדי חלקים מתוך הרפורמה המשפטית

  • כ"ט סיון התשפ"ג
(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם באופן חד צדדי מספר חוקים מתוך הרפורמה המשפטית, זאת לאחר שהאופוזיציה הודיעה על הקפאת השיחות בבית הנשיא - כך דווח הבוקר (ראשון) ב"ישראל היום".

על פי הדיווח, השרים טוענים כי יש צורך לנצל את העובדה שפיצוץ השיחות נעשה, לכאורה, ביוזמת האופוזיציה. לדביר השרים, כיוון שכל הצעות הקואליציה להגיע להסכמות נדחו, יש להתחיל במהלך של חקיקה מדורגת, ודווקא בנושאים היותר רכים של הרפורמה.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ השאיר פתח לחזרה לשיחות ההידברות, ואמר אמש כי במידה ויבחרו נציג נוסף לוועדה לבחירת שופטים והועדה תקום – יש צורך לחזור לשיחות בבית הנשיא. השיחות בבית הנשיא מעניקות לגנץ קרדיט ציבורי, ממנו נובעת עליית בסקרים.

בסוף השבוע שעבר כתב לוין בחשבון הטלגרם שלו כתב כי הוא נחוש מתמיד להעביר את הרפורמה המשפטית. "בתום שבוע קשה, אני נחוש מתמיד להמשיך ולעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה הנחוצה לתיקון מערכת המשפט", כתב שר המשפטים והודה לתומכיו: "תודה לכולכם על התמיכה החשובה במהלכים שאני מוביל למען מערכת משפט צודקת".

ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) העלה פוסט ארוך, ובו תקף את התנהלות האופוזיציה: "אם השמאל לא יגיע איתנו להסכמות אחרי כל המחוות האלה ואחרי הריכוך המאוד משמעותי ברפורמה עצמה, זה אומר שהשמאל מפוצץ את השיחות. זה אומר שהשמאל רק מנסה למרוח את הזמן ולמוסס את התהליך הקרדינאלי של תיקון מערכת המשפט".

עוד הוסיף בוארון: "אם נגיע למצב הזה, אין מנוס מחקיקה חד צדדית של חוק היועמ"שים ועילת הסבירות ואין מנוס ממינוי שני נציגי קואליציה לוועדה למינוי שופטים. אנחנו ממשיכים לעמוד מאחורי נתניהו וראשי הקואליציה להביא הסכמות ואם השמאל מפוצץ – לחוקק חד צדדית כולל מינוי שני נציגי קואליציה. עם ישראל מצפה ומייחל שיגיעו להסכמות, אבל אם לא יגיעו להסכמות, אם השמאל הישראלי יקשה עורף, יש להעביר כעת את עילת הסבירות ותיקון היועמ"שים ומשם להמשיך לתקן את מערכת המשפט".

תגיות:השר יריב לויןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה