חדשות בארץ

אפי נוה או עמית בכר? דריכות לקראת הבחירות ללשכת עורכי הדין

ביום שלישי יתקיימו הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. הקואליציה תומכת בעו"ד אפי נוה, והאופוזיציה תומכת בעו"ד עמית בכר

  • כ"ט סיון התשפ"ג
אפי נוה ועמית בכר (צילומים: מרים אלסטר, אבשלום ששוני / פלאש 90)אפי נוה ועמית בכר (צילומים: מרים אלסטר, אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין יתקיימו ביום שלישי הקרוב, ומהוות מוקד התנגשות נוסף בין הקואליציה לאופוזיציה. היו"ר וחברי המועצה הם אלה שיבחרו את שני נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים, ולכן גם לקואליציה וגם לאופוזיציה חשוב מאוד לוודא שהנבחרים יתנו להם את הרוב הדרוש בוועדה. שר המשפטים יריב לוין מעוניין למנות את עו"ד אפי נוה, שכיהן בעבר בתפקיד ונתמך ע"י הקואליציה. לוין יודע שאם שני נציגי הלשכה בוועדה יהיו תומכי הרפורמה המשפטית, הרי שיחד איתו, עם השר הנוסף, ועם נציג הקואליציה שייבחר, יהיה בידיו רוב של 5 מתוך 9 חברי הוועדה. מדובר ברוב שעל פי התקנון אמנם לא יכול לבחור שופטי עליון (לכך נדרש רוב של 7 שופטים),אך יכול למנות שופטי שלום ומחוזי, וכן למנות גם את הנשיא הבא של בית המשפט העליון, אחרי סיום תפקידה של הנשיאה אסתר חיות – וכך גם להתגבר על שיטת הסניוריטי הנהוגה, שלפיה נבחר השופט העליון הבא בתור מבחינת ותק.

האופוזיציה תומכת בעו"ד עמית בכר, שמשמש כיום כממלא-מקום יו"ר הלשכה ונחשב למתנגד חריף במיוחד של הרפורמה המשפטית. אמש, בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב, אמר בכר כי "הבחירות ללשכת עורכי הדין השבוע הם צו 8. התגייסתי בצו 8 לשמור על מערכת משפט עצמאית, לשמור על מדינת ישראל דמוקרטית. השבוע נעשה עוד ניסיון לרסק את מערכת המשפט, למנות שופטים פוליטיים שירצו את המשטר. ניסיון להשתלט על מוסד נשיא בית המשפט העליון, לרסק את הדמוקרטיה".

תגיות:קואליציהלשכת עורכי הדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה