חם ברשת

מגישת החדשות: עליתם לגדולה? כך תימנעו מהטעות שעשה קרח

מגי טביבי בפוסט ויראלי: "לקרח היה דחף רע שלא ראה גבולות, דחף שהוביל אותו לערער על המעמד של משה ולדרוש את מקומו. מזה אפשר ללמוד שיעור בענווה"

  • כ"ט סיון התשפ"ג
בעיגול: מגי טביבי (צילום: שלומי כהן / פלאש 90)בעיגול: מגי טביבי (צילום: שלומי כהן / פלאש 90)
אא

"לפעמים אנחנו מגיעים למקום גבוה, למדרגות של 'גדלות', וזה מה שמאפשר לנו לחשוב שאנחנו יודעים הכי טוב ואם כך מגיע לנו הכל. לא משנה כמה גדול או עשיר היה קרח, זה לא הספיק לו ומשהו בתוכו רצה עוד. דחף רע שלא ראה גבולות, דחף שהוביל אותו לערער על המעמד של משה ולדרוש את מקומו". כך כתבה מגישת החדשות מגי טביבי בטור מיוחד שפרסמה ברשתות החברתית על פרשת השבוע.

טביבי נוהגת לפרסם מפעם לפעם כותרות בענייני הפרשה. "על מה הדבר מלמד? יש שיאמרו שיעור בענווה, יש אחרים שיוסיפו שיעור ברדיפה אחר כבוד שהסתיימה בעונש. אני אומרת שאולי דווקא המרד של קרח הוא תזכורת טובה לכולנו שטיפוס על מדרגות גבוהות מדי הוא מתכון מהיר להתרסקות", כתבה.

טביבי סבורה כי הפרשה מתארת סיפור מרכזי של מאבק על הנהגת העם. "בני ישראל במסע נדידה במדבר, ואז קם אדם בשם קרח, בן דודו של משה, שהחל בקמפיין המרדה נגדו. אליו הצטרפו קבוצות נוספות שקראו תיגר על מנהיגותם של משה ואהרון, כדי לתפוס את הפיקוד על העם. עולה השאלה מדוע החליט קרח למרוד במנהיג שעשה הכול כדי להוציא אותם ממצרים? 'כל העדה קדושים'. קרח טען במילים אחרות ״כולנו שווים, כולנו קדושים, אז למה משה ואהרון לקחו לעצמם את שרביט הכהונה, הרי כל העם יכול להיות במעמד של כהנים״. בעקבות הדברים האלה, רצה אלוקים אכן להשמיד את כולם ולהשאיר רק את משה ואהרון, אבל אז יוצאים השניים נגד העונש ומתחננים שלא להעניש את כל בני ישראל בשל חטא של אדם אחד".

בהמשך היא כותבת: "השם מקבל את דעתם ובשלב הזה קורה דבר מדהים… האדמה פותחת את פיה ובולעת את קרח, הקבוצה שהצטרפה אליו, בני משפחותיהם ורכושם. כך מסתיים לו מרד עדת קרח".

תגיות:חם ברשתקרח ועדתומגי טביבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה