חדשות בארץ

צו על תנאי נגד "חוק בן גביר": בג"ץ הורה למדינה לנמק מדוע לא יבוטל

שופטי בג"ץ נעתרו בחיוב לבקשת העותרים נגד החוק המסמיך את השר לביטחון לאומי לבצע שינויים בפקודת המשטרה. המדינה התבקשה להשיב בתוך 90 יום ולנמק מדוע החוק הכרחי. עם זאת השופטים לא הקפיאו את החוק

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שופטי בג"ץ הוציאו הערב (ראשון) צו על תנאי המורה למדינה להשיב בתוך 90 יום מדוע לא יבוטל החוק המכונה "חוק בן גביר". הצו אינו מקפיא את החוק, אבל מרמז כי בתום דיון משפטי עתידי ייתכן ובית המשפט יבטל את החוק.

"חוק בן גביר", שעבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית בחודש דצמבר האחרון, מקנה לשר לביטחון לאומי סמכויות רחבות ומציב אותו למעשה כ"מפכ"ל על". השר יכול להתוות את מדיניות המשטרה, לקבוע סדרי עדיפויות ותוכניות עבודה, לשלוט על התקציב ולגבש הנחיות.

העותרים טענו בעתירתם נגד החוק כי "התיקון הזה, שמתיימר לעגן מצב קיים, יוצר סיטואציה חדשה. השר יהיה מפכ"ל על שעושה שימוש במשטרה בכדי לקדם את האג'נדה שלו. לכל התיקון הזה יש מניעים נסתרים שאינם טהורים, מה שחסר בתיקון הזה הוא האיזונים שקובעים מה תפקידי השר ומה תפקידי המפכ"ל, כמו איסור על התערבות השר בחקירות וקביעת סמכות המפכ"ל לנהל את המשטרה".

בן גביר אמר בתגובה לצו: "לצערי שופטי בית המשפט העליון שוב מוכיחים שהם סבורים שהם מחוקקי על, מעל כנסת ישראל. אני פונה לראש הממשלה ואומר לו, הגיע הזמן להעביר את הרפורמה במלואה, בלי להיכנע, בלי למצמץ. בוא נראה את כל החתרנים, את אלה שהצביעו מאחורי הפרגוד לטובת קארין אלהרר אם הם יעזו להצביע נגד הרפורמה. רפורמה עכשיו".

תגיות:בג"ץחוק בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה