חדשות בעולם

100 מתו בגל חום כבד בהודו – זאת הטמפרטורה הקיצונית במדינה

בחלק מהאזורים הגיעו מידות החום ליותר מ-44 מעלות, האזרחים ממלאים את בתי החולים. תושב מקומי סיפר: "מעולם לא ראיתי כמות כזו של מקרי מוות בגלל חום"

  • ל' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בהודו שכלו עשרות בני אדם בימים האחרונים בגלל גל החום הכבד במדינה. עד הלילה נפטרו כבר 96 בני אדם בשתי מדינות המחוז הגדולות במדינה ולפי דיווחים אחרים המספר הולך ועולה.

הרשויות בהודו ביקשו מהתושבים, בעיקר אלה שמעל גיל 60, להישאר בבית. במחוז באליה נפטרו כבר 54 בני אדם. רק ב-3 הימים האחרונים אושפזו שם כ-300 בני אדם בעקבות מחלות שונות שהתפתחו כתוצאה ממזג אוויר קיצוני. הרשויות הודיעו לצוותים הרפואיים במדינה כי החופשות בוטלו ובתי החולים במצב כוננות.

רוב החולים שאושפזו הם בני 60 ומעלה. רובם סבלו מחום גבוה, בעיות לב וקשיי נשימה. תושב באליה, שאיבד את אביו, סיפר: "זה מעולם לא קרה כאן. מעולם לא ראיתי כמות כזאת גדולה של מקרי מוות בגלל חום. אנשים חוששים לצאת החוצה. הכבישים והשווקים ריקים מאדם".

במדינת ביהאר מתו 42 בני אדם. בבירת המדינה פטנה, טופלו יותר מ-200 חולים ונרשמה שם טמפרטורה של 44.7 מעלות. היום הטמפרטורות יורדות ל-43 מעלות, מה שעדיין מותיר חלק מהאזרחים בסכנת חיים.

חודשי הקיץ בהודו – אפריל עד יוני, הם החמים ביותר. בעשור האחרון מזג האוויר הפך קיצוני וההתחממות רק הולכת ומתרחבת. לעשרות מיליונים, מתוך 1.4 מיליארד אזרחים, אין בכלל מים זורמים או דרך לטפל במכת החום.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:הודומכת חום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה