חדשות בארץ

בג"ץ דחה עתירה של מפגין נגד הרפורמה להציג תערוכת מחאה בכנסת

התובע פנה לבית המשפט וטען כי בכנסת סירבו לבקשתו להציג תערוכת אמנות "בעלת אופי פוליטי ומחאתי פרי יצירתו". שופטי בג"ץ פסקו כי טענתו לפגיעה בחופש הביטוי נדחית, מאחר והמרחב הציבורי במשכן צריך להישמר ניטרלי

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שופטי בג"ץ דחו עתירה של מפגין נגד הרפורמה המשפטית, אומן בהכשרתו, לאפשר לו להציג תערוכת מחאה במשכן הכנסת. כך דווח היום (שני) באתר "מקור ראשון".

הנימוק אותו ציינו השופטים הוא שדווקא מאחר שהפעילות בכנסת היא בעלת אופי פוליטי מובהק, "יש צורך בקביעת סייגים שמטרתם להבטיח כי המרחב בציבורי במשכן יישמר ניטרלי וחף ממחלוקות על מנת לקיים פעילות סדירה".

העותר ביקש להציג במשכן הכנסת תערוכת אמנות "בעלת אופי פוליטי ומחאתי פרי יצירתו". הוא פנה ללשכת יו"ר הכנסת, לקצין הכנסת, ללשכה המשפטית של הכנסת, ולגורמים נוספים במשכן וביקש את האישור להציג את התערוכה.

אלא שהייעוץ המשפטי בכנסת דחה את בקשתו, והשיב כי הבקשה אינה עומדת בתנאים להצגת "תערוכה מתחלפת" בתוך משכן הכנסת. עם זאת הוצע למבקש להציב את התערוכה בסמוך למשכן, ב"רחבת ההפגנות", או במיקומים סמוכים אחרים.

לאחר שנענה בשלילה, עתר כאמור המפגין לבג"ץ, נגד הכנסת, בטענה כי הסירוב היווה הפרה של חופש הביטוי.

בכתב ההגנה טענו בייעוץ המשפטי של המשכן כי "לאף אדם אין זכות קנויה להציג תערוכות במשכן וכי מבחני הפסיקה לעניין חופש הביטוי וההפגנה אינם רלוונטיים לעניין, מכיוון שמשכן הכנסת הוא מקום שהכניסה אליו טעונה אישור ואינו כיכר העיר".

בית המשפט קיבל את עמדת הכנסת ודחה את עתירת המפגין. השופטים קבעו כי התערוכה לא עומדת בתנאי הנוהל המאפשר קיום תערוכות בתוך המשכן.

תגיות:מחאהבג"ץאמנותתערוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה