חדשות בארץ

סמוטריץ' נגד הרצוג: "הוא איש שמאל, לא מצליח להיות מתווך הוגן"

שר האוצר מתח ביקורת נוקבת על נשיא המדינה, שטען כי לא הושגו הסכמות בשיחות המתנהלות בבית הנשיא בין הקואליציה והאופוזיציה. ח"כ קטי שטרית, חברת צוות המו"מ: "היו הסכמות עם האופוזיציה"

סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח הבוקר (שלישי) ביקורת חריפה על נשיא המדינה יצחק הרצוג. "הנשיא פרסם את המתווה שלו בעבר באופן חד-צדדי", אמר בריאיון לרדיו קול ברמה. "הוא איש שמאל, ולצערי הוא לא מצליח להיות מתווך הוגן".

ביקורתו של סמוטריץ' על הרצוג באה על רקע ההודעה שפרסם אתמול הנשיא, בה קרא "לגלות אחריות לאומית ולהמשיך את השיח הפורה והענייני שהתקיים בחודשים האחרונים בחסות בית הנשיא". בניגוד לטענת הקואליציה, הרצוג הדגיש כי בשיחות "לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא למי מן הצדדים, ומובן שלא הושגו הסכמות מלאות באף נושא. אני ממליץ שלא לפגוע בהגינות וביושרה של התהליך".

הנשיא ציין כי "מטבע הדברים הועלו רעיונות, הן בדיונים הפנימיים והן בציבור הכללי, בנוגע לנושאים שעל הפרק, אך הם טרם התגבשו לכדי הבנות וסיכומים כלשהם. אני סבור שניתן להגיע להסכמות, וכי גם נושאי ליבה אפשר ליישב בשיח ודרכי שלום. כך אנחנו צריכים לנהוג כלפי העתיד המשותף שלנו. אני מאמין שרוב גדול בציבור רוצה בכך".

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד),החברה בצוות המשא ומתן בבית הנשיא, אמרה הבוקר בריאיון לגלי ישראל: "יאמר מי שיאמר מה שיאמר – אני אומרת לך שהיו הסכמות עם האופוזיציה". בתשובה לשאלתם של המראיינים, שרון גל ויעקב ברדוגו, האם הנשיא למעשה אינו דובר אמת, אמרה שטרית: "אני אומרת שוב – הגענו להסכמות. אבל ברגע שראשי המחאה בחוץ רואים שיש הסכמות, הם עושים הכל כדי להפיל את הממשלה כי זו המטרה שלהם".

"אני חושבת שלנשיא קרה מה שקרה", הוסיפה שטרית. "אני קוראת לו לא לחשוש. יש פה פחד, זו האמת, הטילו כאן פחד כמו מאפיה, מצד ראשי המחאה על ראשי האופוזיציה. מה שקרה כאן, להערכתי, זה שהנשיא נבהל. היו סיכומים – והם היו טובים לשני הצדדים. הנשיא הבין שהוא נמצא באירוע אחר לגמרי והוא לא יכול נגדם".

תגיות:יצחק הרצוגבצלאל סמוטריץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה