חדשות בארץ

שיקלי הציג את "תוכנית המיקודים" להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב

השר לשוויון חברתי הציג, בישיבת ועדת השרים לענייני החברה הבדואית, את תוכניתו לקידום הסדרת ההתיישבות בקרב האוכלוסיה הבדואית בנגב: "זו איננה תוכנית גרנדיוזית, אלא ברת השגה, עם יעדים מדודים"

(צילום: חיים צח, לע"מ)(צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול (שלישי) את ועדת השרים לענייני הסדרת התיישבות ופיתוח כלכלי של החברה הבדואית בנגב. השר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי, הציג בדיון, יחד עם גורמי המקצוע, את "תוכנית המיקודים" – תוכנית חומש לאומית לקידום הסדרת ההתיישבות בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב לשנים 2023-2025. במהלך הישיבה אישרה הוועדה אישרה שורת החלטות להנעת התוכנית.

במסגרת הדיון ביקש נתניהו מהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להכין תוכנית למלחמה בארגוני הפשע הפוגעים בכלל האוכלוסייה. בנוסף, ציין שר החינוך יואב קיש את פערי השפה המשפיעים על ההשתלבות החברתית. בהקשר זה ביקש ראש הממשלה להכין תוכנית להגברת פעילות הטמעת השפה העברית, ככלי לפיתוח והשתלבות באקדמיה ובעבודה.

"אנחנו מכנסים היום את הישיבה הראשונה של ועדת השרים לענייני החברה הבדואית", אמר נתניהו בפתח הדיון. "נעסוק גם בהסדרת ההתיישבות, גם בשילוב החברה הבדואית בכלכלה ובכל שאר תחומי החיים במדינת ישראל, וגם בנושאי משילות – אם כי שאלת האכיפה של חוק וסדר כמובן נמצאת בידי המשרד לביטחון לאומי ומשרד המשפטים. אנחנו נעסוק בכל הדברים האלה, הכוונה שלנו היא לשנות את המציאות".

"שינינו דברים רבים בנגב, בעיקר על ידי הבאת תשתיות לאומיות שמשרתות את כל תושבי הנגב, וגם על ידי העברת מפעלים וסקטור פרטי לנגב", הוסיף ראש הממשלה. "יש פריחה גדולה בנגב, אבל יש בעיה גדולה בנגב – אנחנו צריכים שהבדואים יהיו חלק מסיפור ההצלחה הגדול הזה, בכל המובנים. זאת מטרת הישיבה הזאת והישיבות האחרות שנקיים. אני מודה לך, השר שיקלי, ולצוותך ולשאר השרים שמשתפים פעולה במאמץ הזה".

שיקלי ציין כי "תוכנית המיקודים" הוכנה בשיתוף פעולה עם כלל המשרדים, הרשות להסדרה והרשות הבדואית בנגב. לדבריו, "מאמצי ההסדרה יתמקדו באזורים הבאים: רהט, שצריכה לעבור למסלול התפתחות עצמאי; חורה, המהווה מוקד אורבני חשוב במוקד האוכלוסייה הבדואית המקרין על המרחב כולו; צפון ערד, מרחבי טבע ונוף שצריכים להתפנות ממקבצי בנייה בלתי חוקיים; וביר האדג' – שלכתחילה נבנתה טלאי על טלאי, נעשתה למוקד פשיעה וחייבת לשנות מגמה".

השר הוסיף כי תובא לאישור גם החלטה שעוסקת במאבק בתופעת הפוליגמיה המנוגדת לחוק בישראל, והובלה בידי משרד המשפטים בראשות השר יריב לוין ומנכ"ל משרדו איתמר דוננפלד: "ההחלטה מקימה צוות מקצועי לטיפול בתמריצים המעודדים את התופעה, בראש ובראשונה בהיבטי קצבאות וביטוח לאומי. כמו כן, ההחלטה תוסיף 14 תקנים ייעודיים למערכת אכיפת החוק למאבק הממשלתי בפוליגמיה".

"התוכנית המובאת כאן לפניכם היום איננה תוכנית גרנדיוזית, אלא ברת השגה, עם יעדים מדודים", הצהיר שיקלי. "אני מאמין שבצורה הזאת נוכל להביא הישגים, בעזרת ה'".

תגיות:עמיחי שיקליבנימין נתניהובדואיםהנגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה