חם ברשת

אסון הצוללת שטבעה: יצאה לחפש את הטיטניק, והתפוצצה בלב ים

זה אמור היה לקחת רק 'שעתיים', אך הצוללת שירדה למצולות כדי לחפש אחר שרידי הטיטניק - לא חזרה. כל צוות המחפשים שהיו עליה מתו כתוצאה מפיצוץ שאירע עליה ביום חמישי האחרון

אא

סוף טרגי לצוללת OceanGate Titan שירדה השבוע למצולות כדי להתחקות אחר שרידי ספינת הטיטניק, ולמרבה הצער - לא עלתה בחזרה. משמר החופים של ארה"ב הודיע כי פיצוץ שאירע בצוללת גרם לה 'להתפרק לגורמים' כשכל מי שהיה עליה - חמישה אנשי צוות סך הכל, לא שרד. 

שרידי הצוללת אותרו במהלך חיפושים של משמר החופים ברחבי האוקיינוס האטלנטי, לשם ירדה הצוללת עם חמישה חוקרים ש"התשוקה שלהם הייתה לחוקר ולהגן על האוקיינוסים בעולם".

הפיצוץ בתא הלחץ של הצוללת, שהוגדר בתקשורת האמריקנית כ'קטסטרופלי' - אירע בעקבות אספקת חמצן שהלכה ואזלה. בחיפוש אחר שרידי ה'טיטאן', שאותרו במרחק של 500 מטרים בלבד מהמקום שבו נמצאו לאחרונה שרידי ספינת הטיטניק, השתתפו גם צוותי חיפוש בקנדה וצרפת, שהגיעו עם תגבורת של מסוקים ואוניות אל לב האוקיינוס. 

תחילה, בשל רעשים שנשמעו מהאוקיינוס, קיוו למצוא את נוסעי ה'טיטאן' כשהם בחיים אולם משאבד הקשר שלה עם ספינת האם OCEAN GATE - הבינו כולם כי הסוף הטראגי הוא בלתי נמנע. במסיבת עיתונאים מטעמה פרסמה חברת אושיין גייט הצהרה שלפיה כל חמשת החוקרים שהיו על הצוללת, ניספו. 

ומה באשר לגופותיהם? לדברי אדמירל-משנה ג'ון מאוגר ממשמר החופים של ארה"ב, לא בטוח שצוותי החילוץ יישלחו לחלץ את גופותיהם מקרקעית האוקיינוס. "זו סביבה מאוד קשה, כמעט בלתי אפשרית", הוא מסביר. "התקשורת האחרונה עמה מעידה כי גורלה נחרץ כבר ביום ראשון, בסיום הצלילה שלה".

עליהום גדול יצא כעת בתקשורת לאחר שהותר לפרסום כי החברה שהוציאה את הצוללת הוזהרה מפני סכנת חוסר הבטיחות שבה, ובכל זאת בחרה להוציא בעזרתה מסעות לעומק האוקיינוס, במחיר מופקע של 250 אלף דולר לכרטיס. בצוללת נהרגו מייסד חברת אושיין גייט, מיליארדר בריטי בשם האמיש הארדינג בן 58, איש עסקים פקיסטני בשם שאהזדה דאווד בן 48 ובנו סולימאן בן ה-19 וחוקר צרפתי בשם פול-הנרי נרגולה בן 77.

הנה כמה מהפרסומים האחרונים בדף הרישמי שלה, שהתכונן לקראת ה'מסע': 

 

השרידים של הטיטאניק נמצאים במרחק של כ-400 מייל מחופי ניופאונדלנד. בלי מגדלים סלולריים באמצע האוקיינוס, אנחנו סומכים עליהם
@Starlink
  שיספקו את התקשורת הדרושה לנו במהלך מסע הטיטאניק של השנה 2023.

***

ב-12 בדצמבר 1901, סיגנל היל, בפתחו של נמל סנט ג'ון, היה האתר של שידור הרדיו האלחוטי הטרנס-אטלנטי הראשון באמצעות מכשיר מרקוני.

אנו שטים על פני גבעת סיגנל לפני ואחרי כל משימה של משלחת הטיטאניק# שלנו.

***

#WorldOceansDay שמח מאמצע צפון האוקיינוס האטלנטי!

אנו מאמינים שאנו יכולים לשנות את האופן שבו העולם חושב על האוקיינוסים שלנו על ידי סיוע לבני אדם לחקור את הגבול הסופי של כדור הארץ במו עיניהם. תודה שעקבתם אחרי המשימה שלנו.

***

למרות היותנו באמצע האוקיינוס האטלנטי, יש לנו את החיבור לאינטרנט שאנחנו צריכים כדי להפוך את מבצעי הצלילה #Titanic שלנו להצלחה - תודה לך
@Starlink

***

משלחות אושןגייט
@OceanGateExped
·
30 במאי
אורכה של הטיטאניק היה 882 רגל ו-9 אינץ' כשהיא יצאה להפלגה, והוא היה החפץ הנייד הגדול ביותר מעשה ידי אדם בתקופתו, לפני יותר מ-110 שנה.

ספינת התענוגות הגדולה ביותר של היום Wonder of the Seas, מגיעה לגובה של קצת פחות מ-1,200 רגל. #TitanicTuesday

תגיות:חמצןצוללתאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה