חדשות בארץ

דרישה לפתוח בחקירה נגד השוטר החשוד כי משך בזקנו ובפאותיו של אזרח בעטרת

בעקבות הטענות לאלימות שננקטה אמש כלפי מתיישבים ביו"ש, נעשתה פנייה לשר לביטחון לאומי ולפיקוד המשטרה. בן גביר הורה לקיים תחקיר

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, הורה היום (ראשון) לפיקוד המשטרה לקיים תחקיר על אירועי הלילה ביישוב עטרת שבבנימין. בין היתר, השר ביקש מהמשטרה לדעת מדוע השתמש שוטר יס"מ בטייזר כנגד אדם שעמד בסמוך לשער היישוב.

בשיחה עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הבהיר השר כי הוא מתנגד לכל הפרת חוק "אך יחד עם זאת, אסור להעניש ציבור שלם, כפי שלא התאפשר לעשות סגר בעיסאוויה, כך לא ברור מדוע ניתן היה לעשות סגר על היישוב העטרת, ושימוש בטייזר כנגד אזרחים שלא מאיימים הוא בעייתי ביותר".

לשכת השר קיבלה גם מכתב עם דרישה לחקור שוטר שמשך בפאותיו של תושב, תלש מחצית מזקנו והשליך את האזרח על הרצפה, לקול זעקותיו.

במכתב החתום על ידי היועץ המשפטי של ארגון בצלמו, עו"ד מיכאל ליטווק, נכתב: "מעבר לאלימות החמורה יש בו משום פגיעה ברגשות דת ובסממני יהדות של אותו מוחה, וכן בפגיעה אנושה בכבודו של יהודי המקפיד על גידול זקנו. מדובר במראה מביש ומזעזע בו שוטר בכוונה תחילה מושך בעוצמה ותולש זקנו של יהודי שביקש למחות ולדרוש ביטחון אישי".

"יודגש, כי מדובר בהפרת הנחיה ברורה של ראש מחלקת סיור ושיטור במשטרת ישראל המחייבת את השוטרים לפעול באופן מכבד ולהימנע בכל דרך ממשיכה של זקן ופאות. מדובר באלימות קשה מנשוא, הדורשת בירור מעמיק ומיצוי הדין עם השוטרים האלימים".

ממשטרת ישראל נמסר כי בעקבות האירועים שאירעו במהלך השבת ביישוב עטרת, הנחה מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, לתחקר את אשר קרה.

ביישוב עטרת נערכה אמש הפגנת מחאה, על ידי תושבים שטענו כי ביטחונם האישי נפגע עקב אירועים חבלנים באזור. גורמי הביטחון טענו מנגד כי הצבא ערך בידוק בכניסה ליישוב, בעקבות חשד שהמעורבים בהצתות הבתים בכפר הפלסטיני הסמוך, אום ספא, נמלטו לתוכו. על פי חיילי צה"ל, תושבי היישוב סגרו את השער ומנעו מהחיילים ומשוטרי מג"ב לפעול במקום.

תגיות:חקירהעטרתאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה