סמוטריץ' נגד לפיד וגנץ: "פוליטיקאים ציניים קטנטנים שעושים סיבוב"

יו"ר הציונות הדתית הגיב לביקורת על התבטאותה של שרת ההתיישבות נגד ראשי מערכת הביטחון: "היא התנצלה מהר על האמירה הלא נכונה. מי שרוצה לעשות סיבוב, שיערב לו"

אא

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הגיב בצהריים (שני) לקריאות באופוזיציה לפיטוריה של שרת ההתיישבות אורית סטרוק, וזאת לאחר שהשוותה את ראשי מערכת הביטחון ל"כוח וגנר" הרוסי.

"השרה סטרוק הבהירה את דבריה מיד, התנצלה על האמירה הלא נכונה שלה – בעיניי כך צריך היה לפעול", אמר סמוטריץ' בפתח ישיבת סיעתו. "פוליטיקאים ציניים קטנטנים שעושים סיבובים על טעויות או מעידות של אחרים לא מלמדים על מי יודע מה בגרות אצלם. השרה סטרוק עושה עבודה יוצאת מן הכלל במשרד ההתיישבות. כולנו טועים, מותר לטעות וחשוב לתקן. היא עשתה זאת מהר – מי שרוצה לעשות סיבוב, שיערב לו".

בריאיון הבוקר לרדיו קול ברמה, יצאה סטרוק נגד ראשי מערכת הביטחון, שפרסמו בסוף השבוע הודעה משותפת נגד אירועים של התפרעויות ביהודה ושומרון: "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח וגנר? מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה, אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני".

זמן קצר לאחר הריאיון, התנצלה סטרוק על התנסחותה: "אומרת כאן ועכשיו – הביטוי 'כוח וגנר' שגוי, ואני מתנצלת עליו. נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה". עם זאת, היא הוסיפה: "לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הביטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי מוסר, אלא מייצרי ביטחון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת גינוי לדבריה של סטרוק: "ראשי ואנשי זרועות הביטחון שלנו עושים לילות כימים כדי להגן על מדינת ישראל ועל אזרחי המדינה. יש מקום בדמוקרטיה לביקורת על כל אחד, אבל אין שום מקום להשתלחות באנשים שמובילים את המאבק שלנו נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל".

בהודעה מטעם נתניהו צוין, כי "בנוסף, לאור ריבוי התלונות בימים האחרונים, הנחה ראש הממשלה לבדוק טענות לשימוש בכוח מופרז מצד כוחות הביטחון כלפי אזרחים ביהודה ושומרון".

באופוזיציה דרשו, כאמור, מראש הממשלה לפטר את סטרוק. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף בטוויטר: "שרה בישראל שמשווה את הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ לשכירי חרב מורדים לא ראויה ולא יכולה לשבת בממשלת ישראל. נתניהו חייב לעצור את הטירוף ולרסן את השרים ההזויים חסרי האחריות שלו. אזרחי ישראל חייבים את חייהם להרצי הלוי, קובי שבתאי ורונן בר, גיבורי ישראל ושומריה".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר בישיבת סיעתו כי "הבלמים בממשלה הזו נשרפו. זו לא ממשלה – זו אנרכיה. הבוקר, שרה בממשלת ישראל משווה את ראשי זרועות הביטחון לכוח וגנר. איזה מסר זה מעביר לכוחות בשטח? לאזרחים שצריכים לציית לחוק? נתניהו צריך לפטר אותה, בלי גינויים ובלי הבהרות. כל דקה שהיא נשארת בתפקידה – זו פגיעה בביטחון המדינה".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה