חדשות בארץ

המחבל וליד דקה יסיים חייו בכלא: נדחתה בקשתו לשחרור מוקדם

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר דחתה את בקשתו לשחרור של וליד דקה, אחד מרוצחי החייל משה תמם הי"ד. המחבל ביקש לשחררו מטעמים רפואיים מאחר וימיו "ספורים". משפחת תמם: "ניצחנו"

מפגינים נגד שחרור המחבל (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)מפגינים נגד שחרור המחבל (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר דחתה היום (שלישי) את בקשתו של המחבל וליד דקה, אחד מרוצחי החייל משה תמם הי"ד ב-1984, לשחרור מוקדם מטעמים רפואיים.

דקה, החולה במחלה סופנית ומאושפז בבית החולים, עתר לוועדה בבקשה לאפשר לו "למות בקרב בני משפחתו".

המחבל, בן 62, הורשע בחטיפת החייל וברציחתו ונידון למאסר עולם. ב-2012 נשיא המדינה דאז שמעון פרס קצב את עונשו ל-37 שנות מאסר. בהמשך נגזרו עליו שנתיים מאסר נוספות, לאחר שנתפס בכלא עם טלפון סלולרי, שהבריח לו חבר הכנסת לשעבר מבל"ד, באסל גטאס.

הפרקליטות התנגדה לשחרור, וציינה כי האסיר אינו זכאי לשחרור מוקדם מאחר ונידון למאסר עולם.

אורטל תמם, אחייניתו של משה הי"ד, הגיבה להחלטת ועדת השחרורים: "ניצחנו. למרות כל הכוחות הגדולים שפעלו נגדנו, למרות כל הסיכויים, למרות הכול – ניצחנו. לפני מספר שבועות ניצחנו במאבק להעברת דיון שחרור המחבל לוועדה המיוחדת. ההנחה הבסיסית הייתה שברגע שהדיון יהיה בוועדה המיוחדת הוא יהיה תחת מה שנקרא סעיף 40א' לחוק המאבק בטרור. מהו הסעיף הזה? סעיף שבא להגן על ישראל ולומר כי כל מי שהואשם ברצח או בניסיון רצח כאקט טרור לא יהיה מועמד לשחרור מוקדם - תהא הסיבה אשר תהא. סעיף קטן מדי וחלקי מדי לטעמי, בתקווה שעוד נשנה את זה, אבל חשוב מאוד לשמירת ביטחונה של מדינת ישראל".

תגיות:כלאמחבלמשה תמם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה