חדשות בארץ

מקומם: מאות מילואימניקים מאיימים לנקוט בצעדי סרבנות

מאות חיילי מילואים, חלקם מיחידות מובחרות, הודיעו כי לא יתייצבו לשירות מילואים, כל עוד הממשלה ממשיכה לנסות לחוקק את הרפורמה המשפטית. צה"ל הודיע שכל מי שלא יתייצב, יטופל

אילוסטרציה (צילום: Maor Kinsbursky / Flash90)אילוסטרציה (צילום: Maor Kinsbursky / Flash90)
אא

מאות חיילי מילואים, המתנגדים לרפורמה המשפטית, איימו היום (שלישי) שלא להתייצב לשירות הצבאי, אם הממשלה תמשיך לנסות לקדם את הרפורמה. בצה"ל לא אהבו את האיומים, והצבא הודיע כי כל חייל שלא יתייצב יטופל במישור המשמעתי.

האיום הגיע מצד לוחמי מילואים ביחידה מבצעית של חיל האוויר, שהודיעו כי "כל עוד ממשיכים הצעדים החד-צדדיים לחיסול המשטר הדמוקרטי, אנחנו מפסיקים לאלתר את התנדבותנו לשירות פעיל". במכתב שפרסמו 150 הלוחמים הם ציינו: "מאות אנשי מילואים מביעים זעקה על כך שהקואליציה מובילה תהליך של הפיכה משטרית".

"למען הסר ספק - זוהי לא סרבנות וזהו לא מרד. שירותנו מאז ומעולם היה מבוסס על התנדבות כשהיה ברור לכל הצדדים מה נדרש מאיתנו להקריב ולבצע, ומה נדרש מהמדינה. כיום, כשהממשלה והעומד בראשה משנים בכוח ובאופן אנטי-דמוקרטי את פני המדינה, נשבר האמון והחוזה הופר. אנחנו כותבים מכתב זה בכאב רב, אך מבינים כי לא נותרה לנו ברירה אחרת. לא הצבא קדוש, אלא הערכים שלשמם אנו נלחמים הם הקדושים".

עוד כתבו כי "כפי שעשינו עד היום - נמשיך להיאבק ולהילחם על ערכי המדינה ובראשם חופש ושוויון מוחלטים לכל אזרחית ואזרח, ללא הבדל גזע, מין ודת. נמשיך לשרת את מדינתנו ועמנו בכך שנתייצב להגנתם מפני האיום ההרסני המופנה אליהם מבפנים. אנו מצפים ליום שבו תיכון ממשלה ישראלית שתשמור על ערכי מגילת העצמאות - שוויון, צדק וחירות, ושתהיה מחויבת למשטר דמוקרטי-ליברלי, באופן שיאפשר לנו לחזור לבסיסנו בגאווה, ולהמשיך לשרת את מדינתנו גם במילואים".

צה"ל לא הגיב לאיומים באופן רשמי, אך גורמים צבאיים ציינו כי האיומים הללו הם "מקוממים מאחר ואין מקום לפוליטיקה בצבא", ואנשי מילואים שלא יתייצבו לשירות יטופלו פיקודית. נציין כי הטיפול המשמעתי יכול להוביל למשפט, ואף לענישה במאסר צבאי.

האיום של לוחמי יחידת חיל האוויר מגיע יממה לאחר ש-300 רופאים בשירות מילואים פנו לשר הביטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל הרצי הלוי, ואיימו שיפסיקו את שירותם במידה והרפורמה המשפטית תימשך.

תגיות:סרבנותמילואים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה