חדשות בארץ

נתניהו החליט: "הרפורמה המשפטית תקודם. פסקת ההתגברות - לא"

ראש הממשלה העניק ריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל", ובו הבהיר כי חקיקת הרפורמה המשפטית צפויה להימשך, ללא פסקת ההתגברות

  • י' תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הלילה (חמישי) ריאיון לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", והבהיר כי הוא מתכוון להמשיך לקדם חלקים מהרפורמה המשפטית - אך לא את פסקת ההתגברות, וייתכן מאוד שגם שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים יהיה מינורי במיוחד.

נתניהו ציין כי לאור העבודה שלא הושגו הסכמות בבית הנשיא והשיחות נפסקו, הוא החליט להמשיך לקדם חלקים מהרפורמה והדגיש: "פסקת ההתגברות אינה על הפרק. זרקתי את זה".

ראש הממשלה נשאל במהלך הריאיון, למה ישראל לא מעבירה מערכות כיפת ברזל לאוקראינה על מנת לעזור לה במאמץ המלחמתי מול רוסיה, והשיב כי החשש הוא שהמערכת הישראלית תיפול בסופו של דבר לידיים איראניות, יעברו "הנדסה לאחור", ואז ישראל תמצא את עצמה מתמודדת מול מערכות ישראליות בשדה הקרב.

נתניהו התייחס להאשמות של השגריר האוקראיני יבגן קורניצ'וק כי ישראל היא פרו רוסית, וענה: "אנחנו לא ניטרליים, הבענו סימפטיה עם אוקראינה, אבל יש לנו גבולות, חששות ואינטרסים".

נתניהו ההוסיף וציין כי הקשר ההולך ומתהדק בין רוסיה לאיראן הוא סוגייה שמטרידה מאוד את ישראל, וכי הוא הבהיר זאת בשיחות שערך עם הרוסים.

על המו"מ בין וושינגטון לאיראן אמר: "כל עסקה שלא מחזירה אחורה את יכולות הגרעין של איראן - אינה יעילה, וכי דיל מקסימנלי או "מיני דיל" עם טהרן לא ימנע מישראל להגן על עצמה".

נתניהו נשאל גם על ההזמנה לבית הלבן שעדיין לא הגיעה וענה: "אולי אני לא נוסע לוושינגטון - אבל וושינגטון מגיעה לכאן. לדבריו, הוא שוחח עם ביידן 'לפני מספר שבועות'".

נתניהו הוסיף כי ימשיך לחפש הסכמי שלום עם יותר מדינות בעלות רוב ערבי ומוסלמי, וכי לאורך זמן זה יקרב את הפלסטינים לקבל את נוכחותה של ישראל. "אני חושב ששלום אפשרי עם מדינות ערביות נוספות, ולמעשה יסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי", אמר. "ואני חושב שזה יוביל לשלום גם עם הפלסטינים".

נתניהו האשים את הרשות הפלסטינית באי מתן ביטחון בשטחים. הוא אמר שהוא דחה הצעות של חלק בממשלתו לפירוק הרשות הפלסטינית, ואמר שהוא תומך במאמצים לחזק את ההנהגה הפלסטינית הנתמכת על ידי ארה"ב. "המדיניות שלי הייתה בהחלט לשמור על הרשות הפלסטינית". לדבריו, החופש של מערכות הביטחון הישראליים לפעול בכל מקום בגדה המערבית הוא מרכיב חיוני להשבת הסדר בשטח. נתניהו אמר שכל הסכם שלום עם הפלסטינים לא יתרחש בקרוב, ואמר שהפלסטינים עדיין לא מקבלים את זכותה של ישראל להתקיים.

תגיות:בנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה