חדשות בארץ

הקץ להתפרעויות מול בתי השרים? נשקלת האפשרות להגביל את המחאה במרחב הציבורי

שרי הממשלה טוענים שהמחאה נגד הרפורמה המשפטית חוצה גבולות, והם חשים שהם תחת איום. האפשרות הנבחנת היא לאסור בצורה חוקית הפגנה במידה והיא מהווה סיכון לאישי הציבור

(אבשלום ששוני / פלאש 90)(אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (חמישי) דיון מיוחד, לבחינת האפשרות להגביל את המחאה במרחב הציבורי, ולמצוא נוסחה חוקית שתאסור קיום הפגנות מול בתי השרים ונבחרי הציבור. בדיון השתתפו השרים יריב לוין ואיתמר בן גביר, וכן היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה.

הדיון התקיים לאור העלייה שחלה בתקופה האחרונה במספר ההפגנות, מצד מתנגדי הרפורמה המשפטית, מול בתיהם של חברי הקואליציה או במקומות בהם הם מבקרים. חלקן הפכו לאלימות, תוך התעמתות עם שוטרים שביקשו לשמור על הסדר.

הרעיון הוא, כאמור, להגביל את צעדי המחאה במרחב הציבורי. שרים בממשלה ציינו באחרונה במספר הזדמנויות, כי "ההתקפות וההתפרעויות נגד פוליטיקאים עולות ולא ניתן לעשות דבר מול אוזלת יד של מערכת שלטון החוק. אין לנו בעיה עם הפגנות. הבעיה עם תקיפות והתפרעויות נגד פוליטיקאים שכבר עברו את הגבול".

דוגמה בולטת הייתה ההפגנה השבוע מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין, במהלכה נאלצה המשטרה להדוף מתפרעים בגז מדמיע. שישה מפגינים נעצרו לאחר שהפרו את הסדר והבעירו צמיגים. הבוקר נערכה הפגנה מול ביתה של השרה מאי גולן, וגם שם עוכבו שתי מפגינות לחקירה. דוגמאות נוספות: המתקפות הפיזיות שחווה השר ניר ברקת, אירוע המגאפון עם ח"כ שמחה רוטמן בניו יורק, ועוד.

ההצעה הנבחנת על ידי הממשלה זכתה לתגובה מצד יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, שאמר: "בזמן הקורונה, נתניהו חזר וביקש להחיל את הסגר נגד המחאות, שחלקן היו מופנות גם כלפיי. עמדתי אז על כך שלא נגביל אותן אלא בסיטואציות קצה ובאישור היועמ״ש, משום שחופש ההפגנה הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה. זוהי זכות יסוד של כל אזרח להפגין כנגד השלטון כל עוד הדבר נעשה באופן חוקי וללא אלימות. על היועצת המשפטית לממשלה, ועל מפכ"ל המשטרה, להתנגד".

תגיות:מחאההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה