בריאות ותזונה

סובלים משומן בטני? כך תפטרו ממנו

סובלים ממשקל עודף סביב קו המותן? המומחים לתזונה, התאומים תמי וליסי לאקטוס, מסבירים מה תוכלו לעשות בשביל להפחית אותו

אא

השמנת יתר בבטן, הידועה ככרס או בשמה הרשמי "השמנת יתר מרכזית", מתרחשת כאשר עודף של שומן בטני מצטבר סביב הקיבה והבטן במידה כזו שהוא עלול להזיק לבריאותכם. המומחים לתזונה, התאומים תמי לאקטוס שיימס וליסי לאקטוס, מציעים 6 טיפים שיסייעו לכם להפחית את השומן הבטני ולהיות בריאים יותר.

הגבילו צריכת פחמימות עמילניות

פחמימות עמילניות הן פחמימות בצקיות ומעובדות שעמוסות בקלוריות, כמו פסטה, תפוחי אדמה, מאפים, לחם, ועוד. אם תורידו פחמימות אלו מהתפריט היומי שלכם, תוכלו להפחית כמות משמעותית של קלוריות ולהאיץ את הירידה במשקל, כולל השומן הבטני.

המומחים אומרים כי "מכיוון שהסיבים הוסרו מהפחמימות העמילניות, אין שום דבר שיאט את העיכול שלהם, ולכן הם גורמים לזינוק אנרגטי ואחריו התרסקות. כאשר ההתרסקות מתרחשת, המוח מחפש את מקור האנרגיה המהיר ביותר שהוא יכול למצוא – סוכר. על ידי קיצוץ הסיבים והפחמימות העמילניות שמכילים חומרים מזינים, אתם גם מפחיתים את התשוקה לסוכר שמובילה לאכילת יתר".

הוסיפו אימונים קצרים בעצימות גבוהה לשגרה שלכם

אימונים קצרים בעצימות גבוהה HIIT הם אימונים שאומנם קצרים יותר, אך יעילים ומספקים תוצאות טובות. באמצעות אימונים אלה, ניתן לבצע אימון גוף מלא ב-10 עד 20 דקות, אך הם לא מתאימים לכל אחד משום שהם כל כך עוצמתיים.

על פי המומחים, "אימוני HIIT יכולים לספק את אותם יתרונות כמו צורות אחרות של פעילות גופנית, אבל בפחות זמן. זה יכול אפילו להפחית את קצב הלב ולחץ הדם תוך שיפור רמות הסוכר בדם והרגישות לאינסולין".

צרכו חלבונים

המומחים התזונתיים ממליצים לצרוך בכל ארוחה מינימום של 25 עד 30 גרם חלבון. הם מסבירים כי "החלק הכי טוב באכילת החלבון הוא שהוא משביע ויעזור 'למלא' אתכם, וכך תצרכו פחות קלוריות. הוא גם עוזר לייצב את רמת הסוכר בדם, למנוע קריסות אנרגיה ואת התשוקה שמגיעה איתן. מחקרים מראים כי קבלת חלבון בכמות מספקת מגבירה את הירידה במשקל ואת אובדן מסת השומן, ומשמרת רקמת שריר רזה".

בחרו במשקאות נטולי קלוריות

בשביל להפחית שומן בטני, המומחים ממליצים להפחית בצריכת משקאות אלכוהוליים ולבחור במשקאות נטולי קלוריות. "משקאות אלכוהוליים מלאים בקלוריות, גורמים לצמא ולתחושת רעב. זה מתכון לאסון אם אתם רוצים לאבד שומן בבטן. הגוף שלכם מסווג אלכוהול כרעל ומפסיק לחלוטין את מצב שריפת השומן שלו על מנת לתעדף את חילוף החומרים של היין, הבירה או הקוקטיילים שאתם שותים. תוסיפו לזה שהמוח לא מפצה על קלוריות שאתם שותים, אז אתם עדיין אוכלים בדיוק באותה מידה אחרי שאתם שותים אותן", ציינו.

שתו הרבה מים

לפעמים המוח שלכם חושב שאתם רעבים כאשר אתם למעשה צמאים, מה שגורם לנו לצרוך קלוריות מיותרות. אם תשתו מים לאורך כל היום, תוכלו למנוע את זה. לדברי המומחים, "מים עוזרים למלא את הקיבה ויכולים לעזור להוריד את הרעב ולמנוע אכילת יתר. בנוסף, הם מתדלקים כל תהליך בגוף, כולל חילוף חומרים יעיל".

שמרו את הפחמימות לסוף הארוחה

את הפחמימות שלכם שמרו לסוף הארוחה. כך לא יהיה לכם יותר מדי מקום עבורם ועבור תוספות כבדות אחרות. המומחים אומרים ש"אם תאכלו קודם ירקות עתירי סיבים וחלבונים (החלבונים מייצבים את רמת הסוכר בדם), לפחמימות יהיה הרבה יותר קשה להעלות את רמת הסוכר בדם אם הן כבר יציבות מאוד, ולא ניתן לעכל אותן כל כך מהר", הסבירו.

תגיות:בריאותשומן בטני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה