חדשות בארץ

ישראל חותרת לסיום המבצע בג'נין: "רוב המטרות הושגו"

אחרי שעות של לחימה בשטח, גוברים הקולות לסיום המבצע. יחד עם זאת, במערכת הביטחון לא פוסלים יציאה למבצעים נוספים בעתיד. צה"ל ושב"כ בהודעה משותפת: "איתרנו והשמדנו מעבדה שהכילה מאות מטענים ואמצעי לחימה"

  • ט"ו תמוז התשפ"ג
(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

האם ישראל חותרת לסיום המבצע בג'נין? אחרי שעות של לחימה בשטח, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נקב אתמול במועד מדויק, אך החל מהלילה גוברים הקולות הקוראים לסיום המבצע, מתוך ההערכה שרוב המטרות הושגו. ההערכה היא שגם אחרי המבצע הזה צפויה שורת מבצעים אחרים.

גורם ביטחוני אמר הלילה לחדשות 12 כי ידרשו עוד כ-24 שעות, בעוד השר וחבר הקבינט ישראל כ"ץ טען כי "השאיפה היא לסיים בתוך ימים". בארה"ב קראו לפלסטינים לחדש את שיתוף הפעולה שהופסק במחאה.

מתברר כי האמריקנים עודכנו שישראל תצא למבצע, אך לא במתווה ובתאריך ביעד. במערכת הביטחון הבהירו עוד אתמול כי "לא באנו לכבוש את מחנה הפליטים, זה לא מבצע מול הרשות הפלסטינית, המטרה - ארגוני הטרור של ג'נין".

"לוחמי צה"ל ושב"כ איתרו והשמידו מעבדה שהכילה מאות מטענים ואמצעי לחימה", נמסר בהודעה משותפת לדובר צה"ל ושב"כ. "לוחמי יחידת מגלן, יהל"ם ושב"כ איתרו והשמידו מעבדה שהכילה מאות מטענים, מספר מטעני גיחון, מטענים ניידים, בור אמצעי לחימה, 12 מחסניות ורובה M-4".

אתמול בערב התיר צה"ל למאות אנשים להתפנות מג'נין. בישראל חוששים מהסלמה בזירות נוספות – ובשל כך אף בוטלו הופעות בשדרות, מחשש לירי רקטות. הלילה אף נשמעו פיצוצי מטענים מרצועת עזה. ממועצה אזורית שדות נגב נמסר לתושבים כי אין שינוי בתוכניות. יחד עם זאת, שר הביטחון יואב גלנט אמר הלילה כי "מי שיתערב מצפון או מדרום, דמו בראשו".

תגיות:מבצעג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה