חדשות בארץ

בן גביר: "אין בעלי דם כחול, אין איש מעל החוק"

בנאום בטקס מינויי ניצבים במשטרה, אמר השר לביטחון לאומי: "מיליציות הפשע שמשגשגות פה בשנים האחרונות הן איום קיומי על מדינת ישראל"

  • ט"ו תמוז התשפ"ג
בן גביר, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס הבוקר (שלישי) למחאות נגד הממשלה. בנאום בטקס הענקת דרגות ומינויים בדרגת ניצב של משטרת ישראל, אמר בן גביר כי יש לאכוף את החוק באופן שוויוני: "לכל הציבורים בישראל יש חופש ביטוי להביע בצורה לא אלימה את דעתם. ולכל הציבורים בישראל יש את הקווים האדומים שאסור להם לחצות. אין בעלי דם כחול, אין איש מעל החוק, ואין אנשים חסרי דם".

בן גביר הרחיב בדבריו על הרפורמה שהוא מקדם במשטרה: "אנחנו בתחילתו של עידן חדש – רפורמה גדולה, שמגיעה אחרי שנים רבות של חוסר תקצוב המשטרה ושמיכה קצרה מאוד. אנחנו מובילים לא רק רפורמה כלכלית, לא רק העלאת משכורות וגיוס אלפי שוטרים חדשים, אלא גם, ובעיקר, רפורמה בתפיסת הפעולה של המשטרה ושינוי כיוון במינוי תפקידים בכירים".

לדברי בן גביר, "השנה לראשונה התהפכה המגמה של השנים האחרונות. בלמנו את נטישת המשטרה. גם שיפרנו את שכרם של השוטרים, גם הענקנו להם גב, והמגמה הזו תשתפר בעזרת השם עוד בפעימות הבאות".

"המדיניות שלי היא מיקוד המשטרה בדברים החשובים לאזרח, בראשם – המאבק בפשיעה המאורגנת, בטרור החקלאי, בטרור הכלכלי, בארגוני הפשיעה", הוסיף השר. "מיליציות הפשע שמשגשגות פה בשנים האחרונות, והפכו לצבא חמוש עם אלפי חיילים, הן איום קיומי על מדינת ישראל. כל דו"חות המודיעין מדברים על התרחישים הללו. גובי הפרוטקשן שמאמללים את חיי התושבים בצפון ובדרום אף הם מאמללים את חיי האזרחים, והגיעה השעה לטפל בנושא בטיפול שורש".

"המינויים החדשים במשטרה הם חלק מהתפיסה החדשה של המדיניות שלנו. באמצעות המינויים הללו אני מקווה שהמדיניות תחלחל עוד יותר לשטח ויעבור גם מסר ברור וחד למה אנחנו מצפים: חתירה למגע, נחישות, תקיפות ויצירתיות".

"יש לא מעט מה לשפר. אכן, שינויים לוקחים זמן, נשימה עמוקה והפנמה של כלל המערכת באשר לעקרונות היסוד של המדיניות. מאידך, גם אנחנו חייבים לדעת שהציבור מחכה בכיליון עיניים לשינוי אמיתי – זה מגיע לכולנו", סיכם השר לביטחון לאומי.

תגיות:משטרת ישראלאיתמר בן גבירמחאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה