חדשות בארץ

האזרח שחיסל את המחבל בתל אביב: "רעדתי, התפללתי שהכדור ייצא - כי אם לא אני מת"

האזרח שוחח עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שהגיע לזירת הפיגוע, ולאחר מכן מסר עדות בפני החוקרים. שבתאי שיבח את פעולתו של האזרח: "עם הרבה אומץ הצליח למנוע את המשך מסע הרצח של אותו מחבל"

(צילום: Miriam Alster / Flash90)(צילום: Miriam Alster / Flash90)
אא

האזרח שנטרל היום (שלישי) את המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב שוחח עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, שהגיע לזירת האירוע. בשיחה בין השניים אמר האזרח: "רעדתי, התפללתי שהכדור ייצא, כי אם לא אני מת". לאחר השיחה הקצרה המשיך האזרח לתת עדות על אשר התרחש.

שבתאי שיבח את פעולתו של היורה ואמר כי "עם הרבה אומץ הצליח לסכל את האירוע ולמנוע את המשך מסע הרצח של אותו מחבל". המפכ"ל קרא לציבור לגלות ערנות: "הערכנו שכתוצאה מהפעילות ביהודה ושומרון, המוטיבציה והפוטנציאל לפיגוע יעלו. לכן גם תגברנו את הכוחות, ואנחנו נעשה כל מה שביכולתנו".

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, דיבר בשבחו של האזרח שירה במחבל: "הנטרול הזה הוכיח שוב את החשיבות והיעילות של אזרחים נושאי נשק. אני קורא לציבור שעומד בתבחינים, שאו נשק". בן גביר הוסיף כי "המלחמה שלנו בג'נין היא המלחמה שלנו בתל אביב. מול אויב צמא דם, שלא מבחין בין ימני לשמאלני, בין דתי לחילוני, מבוגר וילד, גבר או אישה. כל יהודי הוא מטרה בפני אותם מרצחים, ואנו נילחם בהם ביד קשה".

המשטרה הודיעה כי גורמי הביטחון פעלו מהר לאחר הפיגוע, ועצרו לחקירה כמה מבני משפחתו של המחבל, עבד עיסא חוסין חלאילה, בן 23, רווק תושב סמוע שבאזור חברון. החקירה עד כה העלתה כי לא היה לו אישור שהייה בישראל, אולם הוא קיבל היתר להיכנס לארץ לצורך קבלת טיפול רפואי.

חקירת הפיגוע עד כה העלתה כי המחבל נסע ברכבו בנתיב הנגדי לתחנת האוטובוס. לפתע ביצע פנייה חדה שמאלה, והתנגש במהירות ובעוצמה באנשים שהמתינו בתחנה. הרכב ניזוק מפגיעה בבטונדה, ואז המחבל יצא דרך החלון, דקר אדם אחד ונכנס למסעדה סמוכה, שם דקר עובר אורח נוסף. המחבל החל לרדוף אחר אנשים נוספים ברחוב, אולם כעבור כעשרים מטר, ומבלי שהצליח לפגוע באדם נוסף, האזרח שראה את הנעשה ירה לעברו ונטרל אותו.

בפיגוע נפצעו תשעה בני אדם, שלושה מהם במצב קשה. אישה כבת 70 הועברה במצב קשה לבית החולים בילינסון, שם הוכנסה לחדר ניתוח. שני הנפגעים הנוספים שמצבם הוגדר קשה עברו ניתוחים בבית החולים איכילוב.

אחת הפצועות באורח קשה הינה אישה בהריון.

תגיות:פיגוע בתל אביבמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה