יהודה אייזיקוביץ

היהדות תהיה תמיד בתל אביב – בעמדות להנחת תפילין או בסיוע והצלה

רק אתמול פורסם סרטון של אישה המנסה למנוע מחרדי לזכות נערים בקיום מצוות הנחת תפילין בתל אביב, והנה היום החרדים מתייצבים שם שוב, והפעם כדי לסייע בטיפול בנפגעים בפיגוע. היהדות כאן כדי להישאר

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כחלק מקמפיין של הצגת נאורות למופת, פועלים לאחרונה גורמים שונים לדחוק החוצה את רגליהם של חרדים המציעים לעוברים ושבים להניח תפילין. נראה כי הנוכחות של סממן יהודי במרחב הציבורי, מבלי שהדבר פוגע באיש בשום דרך, מהווה דבר בלתי נסבל דווקא עבור אנשים שמתיימרים להציג סט ערכים נעלה, פלורליסטי ומכיל.

הגיעו הדברים לכך שגברת תל אביבית תיעדה את עצמה ליד עמדה להנחת תפילין, מנסה לשכנע שני נערים שלא יניחו תפילין: "אתם לא חייבים לעשות את זה, אתה יודע...", כך היא נשמעת מסבירה לנער שנראה מבולבל מהתערבותה הבוטה של אישה זרה בענייניו. "בן כמה אתה? האם הוא הבטיח לכם משהו?", שאלה והמשיכה לחקור את הנער בשאלות שונות. הסרטון מסתיים כאשר הגברת פונה בגסות לחרדי שהפעיל את העמדה ואומרת לו: "תסתום! ואל תוריד להדתה את כל הילדים האלה!"

קשה להבין מה הביא את האישה, שהתנהגה באופן כה מכוער, לראות ביהדות משהו נחות בעוד היא רואה עצמה מרוממת ממנה. אבל זה לא הדבר היחיד שלא מובן אצל האנשים הנמנים על מחנה הנאורים בעיני עצמם.

יהיו הסיבות אשר יהיו, אבל נראה כי ניסיונותיהם של האישה מהסרטון וחבריה לסלק את היהדות ואת החרדים מהמרחב הציבורי – לא יצליחו. ה"נאורים" יפגשו אותם בכל מקום שיפנו – אם כשיזדקקו לעזרה בהחלפת צמיג באמצע כביש סואן, כאשר חלילה יזדקקו לארגוני ההצלה לצורך הצלת חיים או השאלת ציוד רפואי, ובהזדמנויות רבות נוספות. הם יגלו כי החרדים, עם אלפי המתנדבים של ארגוני החסד שלהם, נמצאים בכל מקום ואי אפשר להימלט מהם.

באופן לא מפתיע, התגלגלו הדברים כך שבפיגוע היום בתל אביב, בין הראשונים שהגיעו לטפל בנפגעים היה עורך הדין יחיאל ועקנין – חרדי מאלעד, מתנדב באיחוד הצלה שהיה באזור והגיע תוך שניות ספורות לזירת הפיגוע. גם בהמשך הטיפול באירוע הטרור לא ניתן היה להתעלם מנוכחותם הבולטת של חובשי כיפות שפעלו בזירה וסייעו בכל מה שנדרש.

כאמור, הניסיונות לדחוק את היהדות החוצה – ייכשלו. מומלץ לאותם נאורים תועים וטועים להפנים כי היהדות במדינת ישראל כאן כדי להישאר ולהתפתח בכל מקום – גם בתל אביב. כדאי שידעו כי בניגוד לשאיפתם, בקרב רבים החיבור ליהדות, בחסדי השם, רק הולך ומתחזק. מוטב שאת המשאבים שהם מבזבזים לשווא במלחמתם נגד היהדות, ישקיעו במקום זאת בהבנת היהדות שנגדה הם נלחמים. הם עלולים לגלות כי דווקא אותה יהדות אליה התנכרו היא הרבה יותר נאורה ממה שהעלו בדעתם.

ומי יודע, אולי ביום מהימים נמצא את האנשים האלה מחוברים ליהדותם, מתנדבים בארגוני חסד או מניחים תפילין ליהודים אחרים.

תגיות:הנחת תפיליןהסתהתל אביביהודה אייזיקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה