חדשות בארץ

"לא חשבתי פעמיים, שמתי לו שני כדורים ונטרלתי אותו": האזרח שנטרל את המחבל משחזר

"אם הוא לא היה מנוטרל על ידי או על ידי מישהו אחר, המצב היה משתנה שם לגמרי. הוא משהו מפלצתי. משהו ענק", מספר קובי יקותיאל, האזרח שנטרל את המחבל בתל אביב

  • ט"ז תמוז התשפ"ג
זירת הפיגוע, אתמול (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)זירת הפיגוע, אתמול (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

קובי יקותיאל, האזרח שנטרל אתמול את המחבל בתל אביב, שחזר הבוקר (רביעי) בריאיון ל-103FM את רגעי חיסולו של המחבל.

"נסעתי על האופנוע ואז קיבלתי טלפון", תיאר יקותיאל. "עצרתי בתחנת אוטובוס, ראיתי את האנשים יושבים שם מחכים לאוטובוס, ואז לא ראיתי טוב את הכתוביות בטלפון כי השמש סנוורה אותי. אמרתי שאתקדם עוד קצת, אעלה על המדרכה, אקח ימינה לצל ואעשה שם את השיחה. איך שעזבתי את התחנה, שמעתי את הבום מאחוריי. זה נס ראשון, זה לא ייאמן. עזבתי, שמעתי את הפיצוץ מאחוריי, ואז עצרתי בצד וראיתי שיוצא נהג מהטנדר. הראשון שהוא יצא אליו, הוא דקר אותו".

"לשנייה חשבתי שזה בגלל התאונה, שזה ריב בין נהגים, אז נדרכתי, אבל עדיין לא הגבתי חוץ מלהסתכל איך זה מתפתח, כי פחדתי להוציא נשק על דבר שאנחנו לא יודעים במה מדובר", הסביר יקותיאל, "ואז איך שהוא סיים את הדקירה לנדקר הראשון, הוא קם והתחיל לרוץ לאחרים. הבנתי שזה פיגוע. הוצאתי את האקדח, כולם רצו לכיוון שלי, ברחו ממנו. הייתי שבעה מטרים ממנו, אפילו פחות.

"הוא קלט אותי עם האקדח, הוא המשיך לרוץ לכיוון שלי ועוד איזה אדם מבוגר שהיה צמוד אליי", הוסיף יקותיאל לשחזר. "שמתי לו כדור או שניים בחלק הגוף העליון, הוא עדיין המשיך לרוץ ונפל יחד עם הזקן על הרצפה, והוא עוד עדיין לקח את הסכין והרים על הראש של האדם המבוגר הזה ושניהם היו צמודים, ולא חשבתי פעמיים, התקרבתי מאוד קרוב בשביל חלילה לא לפגוע באדם המבוגר הזה ושמתי לו שני כדורים ונטרלתי אותו".

יקותיאל הוסיף כי הוא לא "איזה גאון גדול בנשקים", אלא הולך למטווחים הרגילים כל שנה וחצי. "לפני חודש וחצי הייתי במטווח, הייתי צריך לעשות חידוש. אני לא יודע אם צריכים לתת לי צל"ש. אם הוא לא היה מנוטרל על ידי או על ידי מישהו אחר, המצב היה משתנה שם לגמרי. היו שם הרבה אנשים שברחו ממנו, והבן אדם הזה הוא משהו מפלצתי. משהו ענק", סיים יקותיאל את דבריו.

תגיות:פיגוע דריסהמחבלתל אביבטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה