חדשות בארץ

סיכום מבצע "בית וגן": "המבצע השיג את מטרותיו. עוד נשוב לג'נין"

דובר צה"ל מציין כי מבצע "בית וגן" השיג את מטרותיו, ומבטיח: "נשוב לג'נין ברגע שיהיה לנו מודיעין על פעילים או מבוקשים שמתכננים טרור"

  • ט"ז תמוז התשפ"ג
(צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, סיכם הבוקר (שני) את מבצע "בית וגן" לחיסול קיני הטרור בג'נין. בפתח דבריו ל-ynet  אמר: "לצד המבצע המוצלח בג'נין, שילמנו מחיר כבר מאוד", והתייחס לנפילתו של רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד, תושב בית אל בן 23, שנהרג אתמול עם תחילת יציאת הכוחות ממחנה הפליטים ג'נין. "דוד נפגע מירי. אנחנו מתחקרים את האירוע, מדובר באזור לחימה מבצעי מורכב מאוד".

הגרי שיבח את יחידת אגוז: "יחידת אגוז פעלה באופן משמעותי מאוד במבצע בלב מחנה הפליטים, חתרה למגע, הייתה התקפית, נלחמה במחבלים, איתרה מטעני חבלה, נכנסה לתוך מסגד ומצאה מתחתיו מנהרות עם מטענים".

"הרסנו והשמדנו מאות מטענים, כלי נשק, תחמושת, כספים של טרור ואת המקומות המשמעותיים שבהם אוחסנו אותם אמצעים", סיכם הגרי. "בסופו של דבר צריך לזכור - אין לטרור פתרון קסם. אנחנו נידרש להמשיך לפעול ונשוב למחנה הפליטים ברגע שיהיה לנו מודיעין על פעילים או מבוקשים שמתכננים טרור".

לדברי הגרי, מבצע "בית וגן" השיג את מטרותיו, שהיו "לקעקע את מחנה הפליטים בג'נין כעיר מקלט למחבלים, לפגוע בתשתיות טרור, בדגש על המעבדות התעשייתיות לייצור מטעני חבלה שנפרסו במחנה מתחת לכבישים, לפגוע במצלמות שרישתו את כל המחנה, ושתכליתן הייתה לסייע לפעילי הטרור לשלוט על המחנה באופן כזה שיקשה על כוחות צה"ל לפעול במקום".

פעילות לוחמי צה"ל (קרדיט: דובר צה"ל)

הגרי התייחס למודיעין המצוין שהתקבל, ושיבח את שיתוף הפעולה עם שב"כ: "שיתוף הפעולה בין צה"ל לשב"כ מביא תוצאות מאוד טובות לישראל. גם בשטח היו אנשי שב"כ יחד עם הכוחות, היה מודיעין יוצא מן הכלל ושילוב מלא של כוחות שפועלים יחד". במהלך המבצע נעצרו יותר מ-300 חשודים, שעברו לחקירת שב"כ.

דובר צה"ל הוסיף ואמר כי במהלך המבצע חשפו כוחות ההנדסה של צה"ל מטעני חבלה שהוטמנו מתחת לצירים בעיר. "במחנה הפליטים יש כ-13 קילומטרים של כבישים, היה לנו מודיעין מדויק על בין שניים לשלושה קילומטרים שבהם הוטמנו מטענים ורק בהם פגענו. לצערי כשמציבים מטענים מתחת לאספלט כדי לפגוע ברכבי צה"ל, זה מסוכן מאוד גם לאזרחים הפלסטינים האחרים שנוסעים על הכביש", אמר תוך שהוא מאשים בחריפות את גורמי הטרור בעיר, שמסכנים את חייהם של האזרחים שאינם מעורבים בטרור.
תגיות:דובר צה"לדוד יהודה יצחק הי"דמבצע "בית וגן"

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה