חדשות בארץ

עדות מילצ'ן מחזקת את ההגנה? התביעה ביקשה מהשופטים להסתמך רק על עדותו במשטרה

דרמה במשפט נתניהו: עם סיום החקירה הנגדית דרשה התובעת להציג את הודעותיו של איש העסקים במשטרה, ולא להסתמך על עדותו בבית המשפט. פרקליטו של ראש הממשלה התנגד

נתניהו ומילצ'ן, ארכיון (צילום: פלאש 90)נתניהו ומילצ'ן, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

התביעה בתיקים 1000 ו-2000, בו נאשם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות מרמה והפרת אמונים, דרשה היום (רביעי) מבית המשפט, עם סיום החקירה הנגדית, להגיש את את עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן כפי שניתנה במשטרה. זאת במקום העדות שנתן עד כה בבריטניה. פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, התנגד לבקשה.

התובעת, עורכת הדין ליאת בן-ארי, פנתה לשופטים וציינה כי "בין החקירה הראשית לנגדית נתגלו פערים משמעותיים במספר לא מועט של נקודות". היא נמנעה, עם זאת, מלהכריז על מילצ'ן כעד עוין.

על פי ההערכות, מדובר בניסיון של הפרקליטות לערער את הדברים שאמר מילצ'ן בחקירתו הנגדית והפחיתו משמעותית מכוחן של טענות התביעה.

חדד התנגד, כאמור, לבקשת התביעה ואמר כי "זה לא מתקבל על הדעת מה שקורה פה. זו בקשה לצורכי תקשורת. נותנים לגברת בן-ארי להלך אימים על כולם". עו"ד איריס ניב-סבאג, המייצגת את הנאשם בתיק 2000, נוני מוזס, הצטרפה לדברי חדד: "יש פה הרגשה של מחטף".

בית המשפט דחה את בקשת התביעה וכתב בהחלטה: "דוחים את הבקשה. כל ההודעות של העד מוגשות שלא לאמיתות התוכן". למעשה השופטים קבעו כי העדויות של מילצ'ן במשטרה יוגשו לעיונם לצורך עזר בלבד ולא כראיה, והם יקראו אותן ויתרשמו.

החקירה הנגדית של מילצ'ן התרכזה היום בתיק 2000, העוסק בשיחות נתניהו-מוזס. לפי האישום, נתניהו והמוציא לאור של ידיעות אחרונות, נוני מוזס, דנו בהגבלת התפוצה של עיתון ישראל היום, בתמורה לשינוי הסיקור של נתניהו בקבוצת ידיעות. מוזס עצמו התייצב בבית המשפט בבריטניה, בעוד נתניהו עקב אחר העדות מבית המשפט המחוזי בירושלים.

ניב-סבאג הציגה פירוט שיחות שבו ביקשה להראות כי מוזס לא הסתיר לכאורה את פגישותיו עם ראש הממשלה, כפי שנטען באישום.

"אם אני מחברת בין הדברים, בעצם לא הציגו לך בחקירה את הנתונים האלה שהצגתי לך עכשיו, וזה אומר שלא ידעת על הפגישה בעת שהיא קרתה, בזמן אמת, אלא רק יום למחרת", אמרה ניב-סבאג, "הדגש שלנו שנוני לא הסתיר הפגישות אלא שיתף אותך ועדכן". מילצ'ן השיב: "באמת לא ידעתי. אני מסכים שידעתי על השיחות ביניהם מפי נוני למחרת".

תגיות:ארנון מוזסמשפט נתניהובנימין נתניהוארנון מילצ'ן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה