חדשות בעולם

אחרי ניו יורק: זאת המדינה הכי אנטישמית בארצות הברית

דוח פשעי השנאה השנתי חושף כי התקריות האנטישמיות בקליפורניה עלו ב-24%. עוד עולה: היהודים נוטשים את סן פרנסיסקו בגלל המשבר. מתי זה ייפסק?

  • י"ז תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העלייה בתקריות האנטישמיות בעולם היא סיפור ידוע, אבל אחרי שחשבנו כי בארצות הברית המגמה תשתנה, מתברר שיש עוד כמה מדינות שצריכות תיקון. דו"ח פשעי השנאה השנתי בקליפורניה פורסם והוא מוכיח כי יהודים הם המטרה "מספר אחת" להתקפות על בסיס דת. בשנים 2021-2022 מספר התקריות האנטישמיות ב"מדינת הזהב" עלה ב-24.3%. 189 תקריות כאלה, שכוללות פשעי אלימות, ונדליזם ותקיפת יהודים, נרשמו. יחד עם זאת, זה נתון שלא כולל תקריות מילוליות כמו השמצה או קללות - כך שבפועל המספרים גבוהים הרבה יותר.

2,120 "פשעי שנאה" דווחו בקליפורניה בשנה החולפת, שזאת עלייה של 20.2% לעומת שנת 2021 וכפול משנת 2019 - אז דווח על 1,015 תקריות. זוהי עלייה שנייה ברציפות במספר פשעי השנאה. גם השחורים בארצות הברית סובלים מכך.

ויש גם נקודת אור: הירידה החדה בפשעי השנאה נגד אסייתים – בפעם הראשונה מאז 2018, נרשמה ירידה של כ-43% נגד תושבי אסיה. התובע הכללי, רוב בונטה, אמר כי מדובר בנתונים מדאיגים.  "הדו"ח הוא תזכורת שיש עבודה רבה לעשות כדי להילחם בשנאה כאן. כולנו צריכים לעבוד יחד כדי ליצור סביבה בטוחה ומכילה לתושבי קליפורניה", אמר.

ארגון "הליגה נגד השמצה" מדווח כי קליפורניה היא המדינה השנייה מבחינת מספר תקריות אנטישמיות בארה"ב. היא ממוקמת רק אחרי ניו יורק. בשנה שעברה הוגשו 282 כתבי אישום ונרשמו 53 הרשעות בגלל פשעי שנאה.

גם נתוני העיר סן פרנסיסקו לא מעודדים: נרשמה עליה בפשע ברחובות, עליה בתמותה מסמים ומחירי הבתים עולים רק בגלל מחסור בהיצע. בעיר חיים למעלה מ-200 אלף יהודים, וחלקם עוזב את המדינה בשל המשבר בה ושיעורי הפשע הגבוהים. קונסולית הדיפלומטיה הציבורית בלוס אנג׳לס, כרמל הלוי, אמרה: "לצערנו אנחנו מזהים כי גיל הנחשפים למקרי שנאה ואנטישמיות יורד בשנים האחרונות ותלמידים כבר בגילאי בית הספר חווים תופעות מסוג זה".

תגיות:אנטישמיותקליפורניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה