בריאות ותזונה

תתחילו לזוז: זה מה שיקרה לגופכם אם תצעדו 10,000 צעדים בכל יום

למה כדאי לכם להתחיל לצעוד כ-10,000 צעדים ביום? חברה יפנית בדקה ומצאה

אא

כל אחד מכיר את היתרונות הרבים של הליכה יומיומית ברגל, השאלה היא האם יש חשיבות למספר הצעדים שאנחנו הולכים, והתשובה היא - בהחלט כן. 

חברת טכנולוגיה יפנית שחקרה את הנושא לעומקו ואף המציאה מד צעדים מיוחד שתפקידו למנות 10,000 צעדים בכל פעם שאתם הולכים, מסבירה את ההיגיון שעומד מאחורי השיטה: "הנסיינים שלנו הצליחו להוכיח כי בצורה כזו אתם שומרים על הבריאות שלכם בצורה מיטבית, ולא מעמיסים על השרירים כמו שעושה, למשל, פעילות גופנית אינטנסיבית כמו אימוני כוח". 

אז מה יקרה לגופכם אם תתמידו בצעידה של 10,000 צעדים בכל יום? 

לדברי הנסיינים היפניים שחקרו את זה מדובר ב"שיטה" שתעזור לרפא את כלי הדם, ואף תוריד את הסיכון ללקות בלחץ דם גבוה ומחלות לב - כך על פי מחקר שפורסם במגזין הבריאות היוקרתי The Lancet.

עוד מובא במאמר כי הליכה בת 10,000 צעדים ביום מסייעת ביותר בהורדת קילוגרמים עודפים. למעשה, היא שורפת לכם בין 300 ל-500 קלוריות בכל פעם. 

ומה באשר לבריאות הנפש? גם אותה, מסתבר, הליכה בת 10,000 צעדים ליום משפרת אלפי מונים, היות והיא עוזרת לגוף לשחרר את האנדורפינים שפועלים בו כ'משככי כאבים' טבעיים. האנדורפינים הם בעצם חומרים כימיים שקרויים גם נוירוטרנסמיטורים, שמצויים במוח ומופרשים אליו על ידי בלוטת יותרת המוח. 

תפקידם הוא בעצם לשלוט על ההתנהגות הריגשית שלנו ואפשר לומר שהם אחראיים במידה ניכרת על תחושת ההנאה והשמחה שלנו כמו גם כאב הלב והעצבות. זאת ועוד. הליכה בת 10,000 צעדים ביום משפרת את התפקודים הקוגניטיביים שלכם, משפרת את יכולת הזיכרון, מזרימה דם למוח שלכם ומסייעת בבניית תאים חדשים. 

הערה חשובה: אם אתם לא מורגלים בפעילות גופנית כלל, או שאם אתם עושים פעילות גופנית מדי פעם - חשוב להכניס את הגוף אל המשימה הזו בהדרגה, ולהתחיל בכל פעם עם יעדים של 2,000 צעדים נוספים, עד שמגיעים אל היעד.

תגיות:פעילות גופניתיתרונותספורט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה