חדשות בארץ

בעלי ביג הודיעו כי יסגרו מרכזים מתוך תמיכה במחאה: צרכנים קוראים לחרם

הודעת רשת "ביג" על סגירת מרכזי הקניות בשלישי, במחאה על האישור הצפוי של חוק עילת הסבירות, גרמה לצניחה במניית החברה. עסקים במרכזי הקניות זועמים: "חוצפה. כופים עלינו סגירה אבל את השכירות נצטרך לשלם"

(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

רשת מרכזי הקניות "ביג" הודיעה היום (ראשון) על השבתת הפעילות במרכזיה קניות שלה, ביום שלישי הקרוב, אם הכנסת תאשר מחר, בקריאה ראשונה, את צמצום עילת הסבירות. בכך מצטרפת הרשת ליום ההשבתה עליו הכריזו מתנגדי הרפורמה המשפטית.

"אם החוק לביטול עילת הסבירות, במתכונתו הנוכחית, יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל, וצעד נוסף בדרך לדיקטטורה", ציינו בביג בהודעה לתקשורת.

בעקבות הודעתה של ביג, המניה שלה ירדה בחדות במסחר בבורסת ת"א. תומכי הרפורמה החלו לפרסם ברשתות החברתיות שיחרימו את קבוצת "ביג". גם שרים בממשלה ייצאו נגד החלטת רשת מרכזי הקניות.

יו"ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן גביר, אמר: "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית, ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות".

"אם ביג היו רציניים הם היו משביתים את הקניונים שלהם בשבת ומוותרים על 40% מהפדיון, שביתה ביום שלישי זה לחלשים", אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והוסיף: "אגב, רשת קניונים שמוחה על רפורמה משפטית צריכה קודם כל לציית לחוק, ולא לדרוס אותו ברגל גסה ולפתוח עסקים בשבת בניגוד לחוק, לא?".

השרה מאי גולן (הליכוד) אמרה שלא מדובר על קריאה להחרים את החנויות, אלא את הבעלים של ביג: "בעלי העסקים לא רוצים לקחת חלק בזה. הוא עושה דיקטטורה אמיתית. בושה וחרפה. אזרחי ישראל יודעים מי הדמוקרטים האמיתיים ומי הדיקטטורה האמיתית".

מספר רשתות המחזיקות חנויות במרכזי הקניות הודיעו כי החנויות יפתחו כרגיל. בעלי עסקים זעמו על הודעת בעלי הרשת: "חוצפה. כופים עלינו סגירה אבל את השכירות נצטרך לשלם. איפה החוק לצידנו כשבעל הרשת מחליט על דעת עצמו לסגור לנו עסקים. אנחנו נפסיד הכנסות, והרשת תמשיך לגבות דמי ניהול ושכר דירה. אנחנו מתפרנסים מהציבור, וביג מתפרנסת מהשכר דירה שלנו. חרם עליהם זה חרם עלינו. את היועצת המשפטית לממשלה זה לא מעניין?".

תגיות:חרםביגעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה