חדשות בארץ

בצל המחאות: הכנסת תצביע על צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה

החוק לצמצום משמעותי של עילת הסבירות יעלה היום לקריאה ראשונה. מחר תתכנס ועדת החוקה להכין את החוק לקריאה שניה ושלישית

  • כ"א תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת תצביע היום (שני) בקריאה ראשונה על החוק לצמצום משמעותי של עילת הסבירות. הדיון במליאה יתחיל בשעה 16:00, כשהאופוזיציה תנסה לעכב את ההצבעה ככל שתוכל. ההצבעה מתוכננת לשעה 22:00.

קידומה המהיר של ההצעה יימשך, ומחר ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן תתכנס ולהכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית.

הנוסח שמובא לקריאה ראשונה אינו מרוכך, והוא קובע כי "מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בעניין סבירות החלטתם".

בתגובה, מובילי המחאה נגד הממשלה הודיעו כי יקיימו מחר "יום שיבושים", שיכלול מחאות ברחבי הארץ. בין היתר מתוכננות חסימות של נתב"ג וחסימות של צירים מרכזיים נוספים. גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא אמש להסתדרות להשבית את המשק במחאה על חקיקת הרפורמה. ברשת ביג הודיעו אתמול כי יסגרו את מתחמי הקניות של הקבוצה מחר במידה והחוק יאושר, אך חנויות רבות במתחמי הקניות הודיעו כי יישארו פתוחים בכל זאת.

בתוך כך, ב'ישראל היום' דווח הבוקר כי שר המשפטים יריב לוין שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקש ממנו שלא לדחות לזמן רב את החקיקה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

לוין הדגיש ואמר כי הוא לא מתכוון לכנס את הוועדה במתכונתה הנוכחית, וכי הוא מתמודד עם לחץ גדול מתוך המערכת בשל מחסור בשופטים שצריך למנות. על כן, מבחינתו, לא ניתן לעכב את החקיקה של שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לאורך זמן.

אמנם גם לשר המשפטים ברור כי שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא יקודם במושב הקיץ הנוכחי, אך הוא הבהיר לראש הממשלה את הדחיפות בקידום החקיקה בנושא על מנת למלא את תקני השופטים החסרים.

שינוי הרכב הוועדה יקודם בחורף הקרוב, כאשר ההצעה תכלול, בניגוד למצב כיום, הרכב של חמישה חברי קואליציה וחמישה חברי אופוזיציה ללא שופטי עליון ונציגי לשכת עורכי הדין. יצוין כי שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים הוא החלק המרכזי ברפורמה המשפטית.

תגיות:מחאהיריב לויןבנימין נתניהועילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה