בריאות ותזונה

חשבו שוב: האם כוסית יין אדום ביום - באמת תיטיב עם בריאותכם?

האם יין אדום באמת מיטיב עם בריאותכם? ארגון הבריאות העולמי חוזר בו מההמלצות שפרסם בשנת 1989

אא

כבר משנת 1989 נעשים מחקרים שמנסים להתחקות אחר יתרונותיו הבריאותיים של היין האדום. כידוע, אירופאיים רבים (ובפרט צרפתים) נוהגים לצרוך יין אדום בכל יום ביחד עם האוכל, ואחר המחקרים שהכי נתנו לזה עידוד תרבותי הוא מחקר פופולרי של ארגון הבריאות העולמי, שזכה לכינוי "פרויקט מוניקה". במחקר טענו החוקרים כי צריכת אלכוהול, ובפרט יין אדום, עשויה לשמור על בריאות הלב, לשמור על בריאות כלי הדם ואף להפחית את סיכויי התמותה מהשניים בכארבעים אחוזים. 

אלא שכעת נדמה שארגון הבריאות העולמי חוזר בו מממצאי הפרויקט דאז, וכיום ההמלצה היא להתרחק מאלכוהול לסוגיו, שכן התועלת הבריאותית שלו אינה גדולה לעומת הרווח מההימנעות ממנו. "אנחנו נוקטים כיום בחוק 'הזהירות המונעת", אומרים נציגי הארגון. "תועלת בריאותית לעומת רווח מהימנעות זה מה שמנחה אותנו. 

"יין אומנם מכיל נוגדי חמצון טובים בשם פלבנואידים שיכולים להפחית את הסיכון ללקות בטרשת עורקים, אך בד בבד אפשר לצרוך את אותם פלבנואידים ממזונות אחרים כמו פירות וירקות. כאן, ניתן להגיד בבירור שתוצאות ההפסד מול התועלת, ניכרים. 

"יש לזכור שאלכוהול לסוגיו מאט את התהליכים הביולוגיים בגופנו ומגבירים את ייצור הכולסטרול הרע אם צורכים אותו בכל יום, וראוי שלא לעשות כן".

מחקרים מהשנים האחרונות שכונו בשם "הפרדוקס הצרפתי" מצאו כי האלכוהול הוא בעצם רעלן שאפילו צריכה מועטה ממנו מהווה סיכון משמעותי ללקות בסרטן ובמחלות נוספות, כך על פי הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) שחקרה את הנושא לעומק, ואף הזהירה שלא לצרוך אלכוהול אפילו אם מדובר ב"קצת" עם האוכל.

תגיות:בריאותיין אדום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה