חדשות בארץ

כתב אישום: ערבים מנצרת תמכו בחמאס וייצרו בקבוקי תבערה כדי לפגוע בכוחות הביטחון

שלושת הנאשמים נעצרו על ידי השב"כ והמשטרה, לאחר שתיעדו עצמם עם בקבוקי התבערה וחשפו את הכוונה להשליך אותם על שוטרים. אחד מהם השתתף בהתפרעויות אלימות בהר הבית

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

בתום חקירה סמויה שניהלה המשטרה, בשיתוף השב"כ, הותר היום (שני) לפרסום כי הוגש כתב אישום נגד שלושה אזרחים ערבים ישראלים, שני קטינים ובגיר, תושבי ריינה ונצרת, לאחר שנחקרו בחשד לתמיכה בארגון חמאס. כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת.

השלושה נעצרו על ידי בלשי היחידה המרכזית של משטרת המחוז הצפוני, בעקבות מידע מהשב"כ, לפיו הנאשמים תכננו לפגוע באנשי כוחות הביטחון.

בין העצורים, מובין אחמד יונס, בן 19 מריינה, אשר הביע הזדהות עם ארגון החמאס. כמו כן נמצא כי מובין וצעירים נוספים צרכו תכני חמאס והשתתפו בעצרות חמאס, תוך עטיית דגלים ושירת שירי הלל לארגון. בנוסף, במהלך חודש הרמדאן האחרון, מובין צולם בסרטונים שצילם במסגד אל-אקצא, בהם הביע הזדהות עם ארגון החמאס.

חקירתם של השלושה העלתה שהם ייצרו בקבוקי תבערה, אותם תכננו להשליך על כוחות הביטחון במסגרת הפרות הסדר שאירעו בצפון, על רקע המצב הביטחוני. במקרה נוסף, אחד מהחשודים הצטלם על גג בית בכפרו, כאשר הוא מחזיק נשק ועטוף בדגלי חמאס.

על פי גורמים המעורבים בתיק החקירה, זו העלתה "תמונה מדאיגה ולפיה נערים צעירים, ערבים ישראלים, סופגים תכנים של הזדהות עם ארגוני טרור". כמו כן, התברר כי החמאס ממשיך לפעול להפצת האידיאולוגיה שלו בקרב אזרחי מדינת ישראל, ופועל לגיוסם באמצעות תעמולה המופצת בהר הבית וברשתות החברתיות, במטרה לקדם פעילות טרור בישראל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר כי הוא "מברך את מפקדי ושוטרי היחידה המרכזית בצפון, שפעלו יחד עם שירות הביטחון הכללי וביצעו מעצרים של תושבי נצרת וריינה על רקע תמיכתם בארגון החמאס ובכוונתם לממש פעילות טרור. בזכות החתירה למגע והנחישות של השוטרים נמנע פיגוע גדול. ידע כל טרוריסט שידה הארוכה של מדינת ישראל תגיע אליו, בכל עת ובכל מקום".

תגיות:חמאסנצרתבקבוקי תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה