חדשות בעולם

מחזה לא שגרתי בבית כנסת בקייב: קציני דת בצבא האוקראיני באו ללמוד על היהדות

קציני הדת קיבלו הסבר על מושגים כשמירת שבת, כשרות המאכלים, ציצית ותפילין ועוד. המטרה: להבין צרכים של חיילים יהודים, במיוחד בעת הזו של המלחמה, ואף לספק מענה במקרים מסוימים

(קרדיט: הרבנות הראשית באוקראינה)(קרדיט: הרבנות הראשית באוקראינה)
אא

בית הכנסת המרכזי "ברוצקי" בקייב, בירת אוקראינה, אירח היום (שני) קציני דת בצבא אוקראינה מכל הדתות, שבאו לסיור לימודי ולמדו על הדת היהודית. קציני הדת, בראשות, בראשות ראש מדור דתות במטכ"ל האוקראיני, אלוף משנה אולקסיי טרשוק, למדו על הדת היהודית, וקיבלו הסבר על מושגים כשמירת שבת, כשרות המאכלים, ציצית ותפילין ועוד.

קצין הדת היהודי בצבא האוקראיני, הרב דוד מילמן, הרצה בפני הנוכחים על ההיסטוריה של עם ישראל, והציג בפניהם את האתגרים של החיילים היהודיים המשרתים בצבא אוקראינה, בפרט בשעת מלחמה, והציג להם פתרונות יצירתיים.

בצבא אוקראינה, על כל מחלקה, מופקד קצין דת אחד למרות שישנם שם חיילים ממספר דתות, במטרה שגם קצין דת שאינו יהודי יוכל להבין את הצרכים של החייל היהודי, ואף לספק מענה במקרים מסוימים.

הרב הראשי לאוקראינה, משה ראובן אסמן, שנבצר ממנו להשתתף באירוע, שיגר את ברכתו באמצעות קצין הדת היהודי, והודה לרמטכ"ל צבא אוקראינה על האפשרות שהוא מעניק לחיילים יהודיים לשמור על דתם במהלך השרות הצבאי.

תגיות:יהדותקייבצבא אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה