חדשות בארץ

המשטרה נערכת להפגנות המחאה: המפכ"ל הנחה על אפס סובלנות להפרות סדר

רב-ניצב יעקב שבתאי קיים דיון הערכת מצב, והורה למפקדי השטח לטפל בכל פגיעה בסמלי שלטון.  ברשות שדות התעופה חוששים שבמקרה חירום, חסימת הצירים בנתב"ג תוביל לאסון. אזרחים מתארגנים לתבוע את מארגני המחאה

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי קיים אחר הצהריים (שני) ישיבת הערכת מצב, לקראת המחאות המתוכננות למחר נגד הרפורמה המשפטית. במשטרה ישימו דגש על המחאה באזור נתב"ג, אולם שבתאי הורה למפקדי המחוזות להיערך בכל מקום. הנחיית המפכ"ל: "אפס סובלנות להפרות סדר ולפגיעה בסמלי שלטון ולאלימות נגד שוטרים ופגיעה בתשתיות".

המפגינים נגד הרפורמה סימנו את חסימת נתב"ג כיעד מרכזי. אבל הם מתעלמים מהאפשרות שבמקרה חירום, במעורבות מטוס, חסימת הצירים, כפי עשו המפגינים בשבוע שעבר, תוביל לאסון גדול יותר בגלל שכוחות ההצלה לא יצליחו להגיע.

ברשות שדות התעופה קראו לאזרחים שלא להגיע לנתב"ג ללא צורך, על מנת למנוע עומס מיותר. בהודעה שפרסמה הרשות נאמר: "לצערנו, באירועים בשבוע שעבר היינו עדים למספר אירועי ונדליזם בנתב"ג ולחסימות כבישים. נתב"ג הינו מתחם עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד. המעבר משגרה לחירום יכול להתרחש תוך דקות. במקרה של חירום תעופתי מוזנקים לנתב"ג עשרות אמבולנסים, רכבי חירום, הצלה ובטחון מכל רחבי גוש דן וירושלים. במסגרת ההיערכות, רשות שדות התעופה בשיתוף המשטרה הגדירו ציר תנועה שיהיה פתוח למקרי חירום. חסימת דרכי הגישה לנתב"ג והכבישים בתוך שדה התעופה, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים באסון ובקטסטרופה בינלאומית. אסור לחסום את נתב"ג".

לאור חסימת נתב"ג בשבוע שעבר, וגרימת הנזק לאלפי הנוסעים לחו"ל ולשבים לארץ, החליטה קבוצת אזרחים להתארגן לקראת הגשת תביעה נגד מארגני המחאות. אותם אזרחים פרסמו ברשתות החברתיות קריאה לכל אזרח שנפגע בשבוע שעבר בנתב"ג, ליצור קשר עם מארגני התביעה, וכעת מתארגנת קבוצת עורכי דין כדי לייצג את התובעים העתידיים.

אזרח שמעוניין לתבוע סיפר כי "אנחנו לא נוקטים כרגע עמדה של בעד ונגד. יש דברים שהמפגינים צריכים להבין. אתם פוגעים באזרחים, לא באף אחר. חיכינו לחופשה הזו כל השנה כדי לצאת עם הילדים לחו"ל, השקענו בכך את מיטב כספינו, ופשוט פגעתם בנו".

בפורום נהגי המוניות ברשתות החברתיות קראו גם נהגי מוניות להצטרף לתביעה. לדבריהם פרנסתם נפגעה.

תגיות:מחאהמשטרהנתב"ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה