חדשות בארץ

נתניהו: "עדכון עילת הסבירות היא לא קץ הדמוקרטיה, אלא תחזק את הדמוקרטיה"

בכנסת מתארגנים לקראת ההצבעה על חוק צמצום עילת הסבירות. הנשיא קרא לחדש את השיחות, והיה מי שהציע לו לזמן לשיחה את ראש הממשלה ואת ראשי מפלגות האופוזיציה. שר האוצר סמוטריץ': "עילת הסבירות תעבור בקריאה שנייה ושלישית עד סוף המושב"

(צילום: MARC ISRAEL SELLEM / POOL)(צילום: MARC ISRAEL SELLEM / POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) להצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, והגיב לאופוזיציה: "עדכון עילת הסבירות לפי המתווה שקבע שופט בית המשפט העליון נעם סולברג היא לא קץ הדמוקרטיה, אלא תחזק את הדמוקרטיה. היא תתקן את פלישת בית המשפט לשטחים שבהם אין הוא אמור לפעול. עצמאות בית המשפט וזכויות האזרח בישראל לא יפגעו בשום צורה. זו בטח לא סיבה לקרוא לסרבנות או לשיבוש חייהם של מיליוני אזרחים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאתמול יצא בקריאה לעצור את החקיקה ולחזור לשולחן המשא ומתן, חזר על דבריו היום ואמר כי "לא ניתן להפריז בגודל השעה. אני יודע שאני מדבר בשם רוב עצום בישראל כשאני מבטא את החשש שלי ושלנו מפני הקיטוב שקורע את החברה הישראלית. אני מברך על הקולות הגלויים והסמויים שגברו מאז דבריי אתמול וקראו שוב להידברות, כולל בנוגע לסוגיית הסבירות. המעשה המנהיגותי חייב להיות לשבת, לדבר ולשים את האחדות הישראלית מעל הכל"

בישיבת סיעת הציונות הדתית הצהיר השר סמוטריץ' כי הוא בטוח שהחוק יעבור ומתווה שיחות הנשיא לא יימשך. סמוטריץ' אמר כי "אנחנו עושים דיון והוא ימשיך להתקיים בכנסת, כך היה בעילת הסבירות וכך יהיה ביתר הנושאים שעומדים על הפרק. אנחנו מחויבים לקדם את הרפורמה, מחויבים לעשות זאת עקב לצד אגודל, מדוד, אחראי, בהידברות, אבל כאן. כל הניסיונות להוציא את ההדברות מהכנסת למבואות אפלים סמויים מהעין, זה הדבר הכי לא דמוקרטי בעולם".

"לא נחזור לקורלס השיחות בבית הנשיא, הוכח מעל כל ספק שהצד השני לא מעוניין בדיאלוג, הוא מעוניין למשוך זמן ולמסמס את הרפורמה ואת זה הוא לא יקבל. יעבור בעזרת השם בקריאה שנייה ושלישית במושב הזה, ועוד היד נטויה".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'בנימין נתניהוֿעילת הסבירותהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה