חדשות בארץ

מצפצף על החוק: בכיר הווקף הפעיל בחמאס הורחק מירושלים – ומסרב לעזוב את העיר

נאג'ח בכיראת, פעיל חמאס המשמש כסגן מנהל הווקף הירדני בהר הבית, קיבל צו הרחקה מנהלי מירושלים, אולם הוא מסרב להישמע לו וממשיך לשהות בביתו בעיר

  • כ"ב תמוז התשפ"ג
פלסטינים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)פלסטינים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
אא

נאג'ח בכיראת, סגן מנהל הווקף הירדני בהר הבית נגדו הוצא צו הרחקה מנהלי מירושלים, מסרב להישמע לצו וממשיך לשהות בביתו בעיר – כך נחשף היום (שלישי) באתר הקול היהודי.

בתחילת החודש חתם אלוף פיקוד העורף על צו האוסר על בכיראת לשהות בתחומי העיר ירושלים בחצי השנה הקרובה. במקביל הוצא נגדו צו הגבלה נוסף, האוסר עליו לצאת מהארץ. טרם הוצאת הצו הוא זומן לשימוע בפרקליטות הצבאית. בזימון נכתב כי נשקלת האפשרות להרחיקו מירושלים, וזאת "על רקע מידע רגיש שהוצג על ידי גורמי הביטחון, המצביע על כך שיש בפעילותך כדי לסכן את ביטחון המדינה והציבור". עוד צוין, כי על פי המידע שנמסר מגורמי הביטחון, בכיראת הינו "פעיל חמאס בכיר המעורב בפעילות ביטחונית", וכי "נשקפת סכנה" מנוכחותו בירושלים.

לאחר זימונו לשימוע, הודיע בכיר הווקף בפומבי כי אינו מתכוון לציית לצו וכי בכוונתו להישאר בירושלים. ואכן, על פי הדיווח, גם כיום, שבוע לאחר הוצאת הצו, הוא ממשיך לצפצף על הצו ושוהה בביתו בשכונת צור באהר בירושלים.

בנוסף, ליד ביתו של בכיראת נפתח אוהל הזדהות ותמיכה, אליו מגיעות משלחות מרחבי העיר. בימים האחרונים אף פורסמה עצומת הזדהות עם בכיראת, עליה חתומות דמויות המזוהות עם תנועת "האחים המוסלמים" בעולם.

בכיראת, המוגדר כאמור כפעיל חמאס בכיר, מוביל מספר פעילויות בהר הבית. לפני מספר שנים הוא ארגן, יחד עם "עמותת אל-אקצא", קורס למדריכי סיורים בהר הבית. העמותה מופעלת על ידי הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית המזוהה עם רע"מ.

תגיות:חמאסירושליםצו הרחקההווקף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה