חדשות בארץ

רוטמן: "חוק עילת הסבירות ירוכך? זה ספין"

לאחר אישור החוק בקריאה ראשונה, ועדת החוקה החלה לדון בהכנתו לקריאה שנייה ושלישית. יו"ר הוועדה דוחה את השמועות שהממשלה תבצע תיקון לחוק כדי "להוריד את מפלס המחאה"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ועדת החוקה של הכנסת החלה לדון היום (שלישי) בהכנת החוק לצמצום עילת הסבירות, לקריאה שנייה ושלישית. זאת, לאחר שהחוק אושר אמש בקריאה ראשונה.

טרם הדיון פורסמו במספר אתרי חדשות ידיעות לפיהן סיעת הליכוד מתכוונת להביא "ריכוך נוסף לחוק" בין היתר כדי לנסות "להוריד את מפלס המחאה". בין ההצעות שנבחנות, על פי אותן ידיעות, היא שהחוק לא יחול על החלטות הכנסת ויתמקד רק בהחלטות ראש הממשלה ושרי הממשלה.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, הבהיר בפתח הדיון כי הפרסומים אינם נכונים: "אני לא מצליח להתמודד עם כמויות הפייק. למען הסר ספק, זה אפילו מצחיק אותי, עילת הסבירות לא חלה על חקיקה בכנסת, ולכן אי אפשר להוציא את זה מהחקיקה בכנסת. אין קשר בין עילת הסבירות לחקיקה בכנסת, זה מצטרף לספין שאני צריך להוציא את ראשי הערים מהנוסח, ולוחצים עליי, והם בכלל לא כתובים שם מלכתחילה".

היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד גור בליי, הבהיר גם כן שנוסח החוק כפי שהוא כעת לא נוגע לנבחרי ציבור שאינם בממשלה.

בקואליציה מתכוונים לסיים בתוך כשבועיים את החקיקה לצמצום עילת הסבירות. ההצבעה צפויה להתקיים בוועדת החוקה לקראת סוף שבוע הבא. ביום ראשון שלאחר מכן תובא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאה.

תגיות:שמחה רוטמןעילת הסבירותועדת החוקההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה