בריאות ותזונה

הבננות נרקבות מהר מדי? טריקים שיעזרו לכם לשמור על טריותן

כיצד ניתן להאריך את חיי המדף של בננות, כך שלא ירקיבו מהר מדי? קבלו כמה טריקים, ישנים וחדשים, מרחבי הרשת

אא

הן צהובות, טעימות ומלאות אנרגיה, ואנחנו יכולים ליהנות מהן כל השנה – בננות.

הבננה היא פרי טעים וקל לאכילה, ואנחנו אוהבים לאכול אותן כשהן לא קשות מדי ולא רכות מדי. למרות שבננות מלאות "דבש" טובות לעוגות ומאפים, לנו זה פחות מתאים, ולפעמים הבננה מרקיבה ממש במהירות.

אז מה עושים? יש כמה טריקים שיוכלו לעזור לכם לשמור על הבננות שלכם בדיוק במידת ההבשלה הנכונה.

נתחיל מעת רכישת הבננות מהסופרמרקט. אם יש חתכים על הקליפה, הבננה תשחיר מהר יותר. בחרו פרי נטול כתמים ושימו לב שאין עליו סדקים.

כשאתם חוזרים עם צרור בננות טרי מהסופר או מהירקן, הפרידו את הבננות ועטפו את הקצה של כל בננה בניילון נצמד, באופן הכי הדוק שאפשר. בננות משחררות גז טבעי בשם אתילן, שמשפיע על הבננות ועל כל הפירות והירקות סביבן. לכן לא כדאי להניח אבוקדו בשל ליד בננות. רוב שחרור האתילן נעשה מהחלק העליון של הבננה, ועל ידי עטיפת אזור זה, אנו מעכבים את תהליך ההבשלה של הפרי.

פטנט נוסף לשמירה מיטבית של הבננות הוא לשטוף את הבננות במים ולהוריד מהן את חומר ההבשלה שיש על פני השטח. לאחר מכן, יש לייבש את הפרי במגבת נייר. גם כאן יש לעטוף את הגבעול של הבננה, אך עם מגבת נייר רטובה, כדי להפחית את כמות האתילן שהבננה משחררת.

והנה משהו שאולי לא כולכם יודעים – ברגע שהבננה הבשילה ואתם רוצים לשמר אותה כך, הכניסו אותה למקרר. הקור ישמור על טריותה, וגם אם יופיעו כתמים שחורים על הקליפה, הבננה עדיין תהיה טעימה וצהובה מבפנים.

תגיות:בננהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה