בריאות ותזונה

חולמים שאתם נופלים ומתעוררים בבהלה? כך תמנעו את זה

אם אתם חולמים שאתם נופלים מתוך שינה ומתעוררים בבהלה, דעו שאתם לא לבד. כך תוכלו למנוע את זה

אא

חולמים שאתם נופלים מתוך שינה ומתעוררים בבהלה? אתם לא היחידים. הארגון הלאומי לשינה טובה יותר בבריטניה ערך מחקר ומצא כי למעלה מ-2/3 מהנשאלים חוו את התופעה.

על פי מאמר שהתפרסם לאחרונה ב"ישראל היום", מדובר במצב שמתרחש בשלב המעבר שלנו ממצב ערות למצב שינה וגורם לנו לקום בלחץ. בשלב זה, קצב פעימות הלב יורד, הנשימה איטית יותר והשרירים נכנסים למצב של הרפיה. אך דווקא כשהגוף מרפה, נוצרת עווית לא רצונית בשרירים, בעיקר בשרירי הרגליים, שגורמת לנו להרגיש כאילו אנחנו נופלים. מה אפשר לעשות בשביל למנוע את זה?

יומן מעקב

ליסה ארטיס, סגנית "ארגון השינה הלאומי" שבבריטניה, ממליצה לערוך מעקב ולכתוב ביומן את התאריכים בהם חוויתם חוויה מסוג זה. בדקו האם באותו לילה שתיתם קפה או אלכוהול לפני השינה, בשביל לבדוק אם יש קשר בין מה ששתיתם בסמיכות לשינה לתחושת הנפילה. כמו כן, שימו לב אם באותו יום הייתם מתוחים במיוחד או עשיתם פעילות מאומצת גופנית, מה שיכול להוביל לחווית הנפילה.

התעמלו בבוקר

אם אתם מרבים להתאמן לפני השינה, כדאי להזיז את הפעילות הספורטיבית המאומצת לשעות הבוקר. מאמץ פיזי יכול להשפיע על השרירים שמתכווצים, דבר שמגדיל את הסיכויים לעוויתות שינה.

לפי ארגון השינה הבריטי, כדאי להעביר פעילויות גופניות אינטנסיביות לבוקר, ובערב לעסוק בפעילות ספורטיבית פחות מאומצת, כמו שחייה, הליכה או יוגה.

קררו את החדר

קררו את חדר השינה והקפידו על סביבה שקטה וחשוכה. כמו כן, המנעו משמיכות פוך או שמיכות חמות אחרות בימי הקיץ.

אל תשתו קפה לפני השינה

החומרים הממריצים בקפה מפריעים לשינה ומגבירים את התדירות של תחושת נפילה בשינה. ההמלצה היא לשתות משקאות נטולי קפאין שמונה שעות לפני שעת השינה.

 

הרב זמיר כהן על משמעות השינה ופשר החלומות, צפו:

 

תגיות:חלומותשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה