חדשות בארץ

38 חודשי מאסר לתושב מזרח ירושלים שהצית את רכבו של הרב ליאור

מוחמד אבו גאנם הצית את רכבו של הרב דב ליאור, לפני כשנה, בשכונת בית אורות בירושלים. בית המשפט קבע כי מניעיו היו ממניע לאומני "תוך גילוי איבה ועוינות כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה בשל השתייכות למוצא לאומי אתני"

(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) עונש של 38 חודשי מאסר בפועל, על מוחמד אבו גאנם, שהצית את רכבו של הרב דב ליאור, לפני כשנה, בשכונת בית אורות בירושלים. הוא הורשע בעבירות של הצתה, ייצור נשק וחבלה במזיד ברכב.

בגזר הדין ציינה השופטת חנה לומפ כי אבו גאנם, בן 57 תושב מזרח ירושלים, ביצע את ההצתה ממניע לאומני ותוך תכנון מקדים: "אין מדובר במעשים אשר בוצעו על רקע גחמה רגעית, אלא מעשים אשר הינם פרי תכנון מוקדם, תוך גילוי איבה ועוינות כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה בשל השתייכות למוצא לאומי אתני".

השופטת הוסיפה כי "הנאשם היה מודע לכך שרכבים אלו שייכים ליהודים נוכח העובדה כי מדובר בשכונה בה מתגוררים יהודים, ונוכח העובדה כי בחנייה הונחו ספרי קודש, אשר לדברי הנאשם, שייכים הם לאנשים דתיים. נסיבות מעשיו של הנאשם ונסיבות האירוע מלמדות גם הן על כוונתו של הנאשם לפגוע ברכושם של יהודים".

על פי כתב האישום שהוגש נגד אבו גאנם לפני כשנה, שבועיים קודם להצתת הרכב הוא ניסה להצית מבנה במוזיאון רוקפלר בבירה, אך הדבר לא עלה בידו. הצתת רכבו של הרב ליאור אירעה בלילה שבו ערבים, תושבי מזרח ירושלים, זרקו מספר בקבוקי תבערה לעבר בתי היהודים בשכונה.

תגיות:הצתההרב דב ליאורירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה