חדשות בארץ

אחרי "יום השיבוש": החוק לצמצום עילת הסבירות בדרך לאישור

ועדת החוקה תכין את הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית. ח"כ שמחה רוטמן אמר כי לא יתמוך בריכוך החוק, בניגוד לעמדת בכירים בקואליציה: "אני לא יודע מה פירוש המילה 'ריכוכים'. ה'ריכוך' שעליו אנחנו מדברים זה שלא מבטלים את עילת הסבירות כפי שהוצג בהתחלה"

  • כ"ג תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אחרי "יום השיבוש" שנערך אתמול, הרפורמה המשפטית ממשיכה להתקדם. הבוקר תתכנס ועדת החוקה כדי להכין את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית. המטרה היא לצמצם את יכולתו של בג"ץ לפקח על החלטות נבחרי ציבור באמצעות "עילת הסבירות". יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן אמר כי לא יתמוך בריכוך החוק, בניגוד לעמדת בכירים בקואליציה. "אני לא יודע מה פירוש המילה 'ריכוכים'", אמר. "ה'ריכוך' שעליו אנחנו מדברים זה שלא מבטלים את עילת הסבירות כפי שהוצג בהתחלה".

רוטמן אומר את הדברים בשל הפרסומים על כך שנתניהו עשוי, במקום להמשיך לשיחות בבית הנשיא, לתמוך ברפורמה מרוככת. ההערכה היא שאם החוק יעבור, המחאה תימשך גם בימים הקרובים, ואולי אפילו תהיה עוצמתית יותר.

כזכור, המונים הפגינו ברחבי בארץ לאחר שהצעת החוק עברה בקריאה ראשונה. כבישים רבים נחסמו, ובהם כביש 1, איילון וכביש 6. 120 מפגינים נעצרו, כשרובם הגדול שוחרר לאחר זמן קצר. בנוסף, מפגינים רבים הגיעו לנתב"ג, אבל חלק מהכניסות לטרמינל 3 נחסמו. בשורה התחתונה, לוח הטיסות לא השתבש, והטיסות יצאו כמתוכנן.

המפכ"ל קובי שבתאי סיכם את יום המחאה אתמול, ואמר: "לשמחתי הצלחנו לשמור היום על האיזון בין חופש המחאה לחופש התנועה. בנתב"ג היה אירוע גדול ומורכב, וגם שם הטיסות יצאו בזמן ונוסעים לא התעכבו לטיסה. אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, אני מודה לאלפי השוטרים שפועלים מתוך מטרה לשמור על הדמוקרטיה במדינת ישראל, לשמר את חופש המחאה באשר היא ולאפשר את חופש התנועה במקביל".

תגיות:עילת הסבירותהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה