חדשות בארץ

אזהרות לציבור לקראת השרב הכבד: להקפיד לא לשכוח ילדים ברכב

גל החום הכבד יחל מחר, וגורמי ההצלה מזהירים משהייה ממושכת בשמש בשעות השיא. נציבות הכבאות פרסמה צו האוסר הדלקת מדורות. חברת החשמל הודיעה כי היא נערכת לעומסי צריכה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפי תחזית השירות המטאורולוגי שפורסמה היום (רביעי),החל ממחר ועד יום ראשון צפוי שרב כבד ברחבי הארץ עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל. במספר אזורים, הטמפרטורות צפויות לעלות אל מעל ל-40 מעלות.

נציבות הכבאות פרסמה הנחיה האוסרת הדלקת מדורות בשמורות טבע וגנים לאומיים, וגורמי ההצלה והרפואה ביקשו מהציבור לשמור על ערנות ולוודא שילדים לא נשכחים בכלי רכב.

מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, קובי בליטשטיין, קיים הערכת מצב למשק האנרגיה. בדיון הציגו אנשי חברת נגה לניהול מערכת החשמל הארצית את תוכנית ההפעלה המתוכננת למשק החשמל, את רזרבות הייצור הצפויות, ואת היערכותם על מנת להימנע מתקלות באספקת החשמל.

גם האגודה למלחמה בסרטן יצאה בקריאות אזהרה לציבור, והזכירה שחשיפה לשמש גורמת לנזקים בריאותיים העלולים להגביר את הסיכון לסרטן העור: "תינוקות וילדים הם אוכלוסייה בסיכון וחשוב לשמור עליהם. עד גיל חצי שנה אין לחשוף תינוקות לשמש בכלל. ילדים ופעוטות מעל גיל חצי שנה יש להלביש בבגדים המכסים את כל הגוף, כולל כובע רחב שוליים. יש להימנע עד כמה שאפשר מחשיפה לשמש בין השעות 10:00 עד 16:00, שהן שעות בהן עוצמת הקרינה היא מרבית. כמו כן, הגוף מזיע ומאבד נוזלים בימים חמים. כדי למנוע את התייבשות הגוף, יש להרבות בשתייה".

לקראת גל החום, פרסם משרד הבריאות שורת המלצות על מנת להיפגע מפגיעות חום. במשרד קראו לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

השירות המטאורולוגי הודיע שמהיום ניתן לקבל תחזית מזג אוויר שעתית ומעודכנת, ליותר מ-150 יישובים ואתרי תיירות בישראל. התחזית כוללת אזהרות נקודתיות מפני אירועי מזג אוויר חריגים כמו סערות, שיטפונות ועומס חום כבד. השירות ניתן בחינם ובשלוש שפות – עברית, ערבית ואנגלית.

המידע כולל תחזית מפורטת, שעה אחר שעה, ל-24 השעות הקרובות, ל-80 יישובים ול-73 אתרי תיירות בישראל, ובהם כל הערים והיישובים הגדולים בארץ וכל הגנים הלאומיים של רשות הטבע והגנים,

תגיות:מזג האווירשרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה