חדשות בארץ

בגין סחיטה באיומים: כתב אישום נגד כותב מכתב האיום לנתניהו

תושב כפר סבא, בן 26, מואשם בעבירה של סחיטה באיומים בגין הנחת מכתב האיום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על קברו של אחיו יוני הי"ד בהר הרצל

  • כ"ד תמוז התשפ"ג
נתניהו על קבר אחיו יוני הי"ד, תמונת ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)נתניהו על קבר אחיו יוני הי"ד, תמונת ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד תושב העיר בן 26, בגין עבירה של סחיטה באיומים המופנית כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אור ארבר, עולה כי בחודש שעבר נערך בהר הרצל שבירושלים טקס האזכרה הממלכתי לחללי מבצע "צוק איתן" במעמד ראש הממשלה. בסיום הטקס, פנתה איילת גולדין, אחותו של סגן הדר גולדין הי"ד, לנתניהו והביעה בפניו את מחאתה על כך שגופתו של אחיה מוחזקת על ידי ארגון החמאס. הנאשם, שהיה חניכו של גולדין בתנועת הנוער, צפה באותו יום בתוכנית טלוויזיה בה שודר קטע זה.

על פי כתב האישום, "סמוך לאחר מכן, גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה להפנות איומים כלפי ראש הממשלה, במטרה להניע אותו לכבוש את רצועת עזה ולהחזיר את גופתו של הדר גולדין ושבויים נוספים". לשם כך, כתב מכתב איום בו נכתב, בין היתר: "מה קורה יוני יגיבור? איך הולך לך שם למעלה? נתבקשתי להודיע לאחיך שיש לו קצת זכויות או הרבה זכויות, אבל הן נגמרו. ומכאן, הר הרצל, המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה. עד לתאריך כ"ח בתשרי תשפ"ד שבו אחיך חושב שהוא יגיע לגיל 74. שיהיה ברור – זה איום מדרגה ראשונה".

בהמשך כתב הנאשם, בפנותו לראש הממשלה: "המשימות שלך: א. לכבוש את עזה. ב. להחזיר את הגופה של המדריך שלי, הדר גולדין ואת יתר השבויים. ג. ביבי, השעון מתקתק אחורה. נשארו לך קצת יותר משלושה חודשים וחצי".

בהמשך כתב האישום צוין, כי לאחר כתיבת המכתב נסע הנאשם להר הרצל, איתר את קברו של יוני נתניהו בחלקה הצבאית בהר, והדביק את מכתבו בתחתית מצבת השיש: "הנאשם עשה כן תוך שהוא מודע לכך שיוני נתניהו הינו אחיו של ראש הממשלה, ובמטרה שדבר המכתב יגיע לראש הממשלה".

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים. בבקשה צוינה החומרה הנשקפת ממעשיו, וכי הם בוצעו "לאחר תכנון מוקדם, מוקפד ומחושב, באופן שיש בו כדי לפגוע בציבור וביסודות המשטר הדמוקרטי".

תגיות:יוני נתניהובנימין נתניהוסחיטה באיומיםכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה