חדשות בארץ

אלוף פיקוד צפון: "לא סביר שנראה בקרוב עימות עם החיזבאללה"

ראשי היישובים בגליל העליון נפגשו עם אלוף פיקוד הצפון, אורי גורדין, והביעו בפניו חשש לאור אירועים חריגים שהתרחשו באחרונה בגזרה. גורדין השיב שלמרות שהסבירות לעימות היא נמוכה, צה"ל ערוך לכל תרחיש

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

כוחות צה"ל ממשיכים גם היום (ראשון) בהערכות לאור החשש שארגון החיזבאללה ינסה לפעול נגד חיילי צה"ל או יעורר פרובוקציה שתוביל לחילופי מאש.

עם זאת, אלוף פיקוד צפון, אורי גורדין, אמר כי "אין סבירות לעימות בצפון עם החיזבאללה". את הדברים אמר גורדין בפגישה שערך ביום שישי עם ראשי היישובים בצפון.

בפגישה עם אלוף הפיקוד נכחו ראשי רשויות בגליל העליון. ראשי היישובים העלו בפני הבכיר הצבאי את תחושותיהם, לאור מספר אירועים שהתרחשו בשבועיים האחרונים, החל מנוכחות של פעילי חיזבאללה לאורך הגבול הצפוני, הפרות סדר ופרובוקציות אחרות. גורדין הדגיש כי הוא מודע לתחושות התושבים, אך ציין כי "השגרה של האזרחים צריכה להימשך למרות ההתרחשויות מסביב. בכל מקרה, צה"ל ערוך ומוכן לטפל בכל התרחשות".

נזכיר כי החיזבאללה עדיין לא פינה את האוהלים שהקים בגזרת הר דב, על שטח ריבוני ישראלי, ולמרות איומים שהשמיעה ישראל לפנות בכוח את החמושים ששוהים בתוכם, טרם נעשה דבר. גם הניסיונות שנעשו לפתור את הנושא בדרך דיפלומטית לא צלחו. 

בשבוע שעבר פעילי חיזבאללה הפגינו מול מטולה, לציון יום השנה ה-17 למלחמת לבנון השנייה. הציתו אש על הגבול, נופפו בדגלי הארגון וקראו קריאות גנאי נגד ישראל.

כמו כן, פעילי ארגון הטרור הבעירו אש שגרמה לפיצוץ מוקשים ישנים בגבול הצפוני, ובתגובה ביצע צה"ל ירי אזהרה. בתקרית נפרדת, שלושה פעילי חיזבאללה ניסו לפגוע במכשול הגבול עם לבנון באזור זרעית, וכוח צה"ל הרחיקם מהגדר באמצעות מטען אל הרג.

תגיות:חיזבאללהאלוף פיקוד צפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה