חדשות בארץ

בט"ו באב: מצעד תפילין ענק בתל אביב - כמה יגיעו?

אלפי אנשים צפויים להגיע לקפלן במטרה למחות, מול הפגנות השמאל ולאור היחס לחרדים ולתפילין

  • כ"ט תמוז התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המחאה נגד הרפורמה המשפטית הוציאה עשרות אלפי מפגינים לקפלן. לאחרונה נרשמה הסלמה מצד אנשי שמאל כלפי חרדים מארגון חב"ד ונושא דוכני התפילין שוב עלה על הפרק. כעת, בצד השני, יש מי שמארגן מחאה נגדית ברחוב קפלן: מצעד התפילין, בניסיון להוכיח כי מחאת השמאל לא תוביל לסגירת הדוכנים, אלא רק תעצים אותה.

אנשי ימין התאגדו כדי לקיים את המחאה בקפלן תל אביב בט"ו באב (2.8 למניינם),בשעה 08:30 בבוקר. במקום צפויה תפילת שחרית המונית וההערכה היא שאלפים ישתתפו בה.

רבים כבר הודיעו שיצטרפו לאירוע וכעת ישנו מאמץ מיוחד לגייס תומכים נוספים. מארגני האירוע המליצו להקדים לפחות בשעה ולהגיע עם תפילין, ציצית וסידור.

אחד ממארגני המצעד, יגאל מלכה, אמר לחדשות 14: "מדובר בתפילת שחרית המונית. הסיפור הזה מתקשר לבחור בשם נתן אלחרר, בחור לא דתי, שאמר 'אני חייב לעשות משהו עם התפילין, אני מרים קבוצה, בוא תעזור לי'. הזמנתי אנשים, בתוך פחות מ-24 שעות הקבוצה הייתה מלאה והוא פתח עוד קבוצות. בימים האחרונים הסתובבתי בתל אביב, ניגשתי לדוכן, החבד"ניקים אומרים שהמוחים רק עשו להם טוב".

לאחרונה נפוצו שמועות לפיהן ההתנהלות של אותם אנשי שמאל קירבה רחוקים, שהחלו להניח תפילין אחרי שנים רבות. "לכולם ברור שאין סכנה לדמוקרטיה. במהלך אחת ההפגנות אף אחד לא הפריע לבחור ערבי להתפלל, אבל אם תשים דוכן תפילין יהיה רעש. התפקיד שלנו - להפיץ תורה ולהאדירה", סיכם מלכה.

תגיות:ט"ו באבתל אביבהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה