חדשות בארץ

בדרך לאישור: ועדת החוקה דחתה את ההסתייגויות נגד צמצום עילת הסבירות

27,674 ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה נדחו, כשעוד קודם פרצה מהומה לאחר שחברי האופוזיציה טענו שההצבעה מתבצעת מהר מדי. במקביל, נתניהו עדיין בוחן את הצעת הפשרה

  • א' אב התשפ"ג
Photo by Chaim Goldberg/Flash90Photo by Chaim Goldberg/Flash90
אא

בדרך לאישור: יממה שלמה דנה ועדת החוקה באלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה נגד צמצום עילת הסבירות, עד שהלילה (רביעי לפנות בוקר) דחתה את כולן. במהלך הדיון פרצה מהומה בין חברי הכנסת, כאשר באופוזיציה טענו כי הדיון ב- 27,674 ההסתייגויות שהגישו מתנהל בקצב מהיר מדי ושהם אינם מצליחים להבין על מה הדיון. מנגד, בקואליציה החליטו לדון במהירות בהסתייגויות מתוך הבנה שאחרת הצבעה כזאת יכולה להימשך ימים.

ביום שני יובא החוק למליאת הכנסת, לקריאה שנייה ושלישית. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך להחליט האם הוא מקבל את סעיפי "הצעת הריכוך" או נשאר בעמדתו. במסגרת הצעת הפשרה שנתניהו שוקל: החלטות הממשלה במליאה יהיו מוגנות מהתערבות בסבירות; מינויים שמבצעת הממשלה יהיו מוגנים מהתערבות; מינויים של שרים שטעונים גם אישור של הכנסת יהיו מוגנים; מינויים של שרים שאינם טעונים אישור כנסת לא יהיו מוגנים ובית המשפט יוכל להתערב; תודגש חובת הפעולה בסבירות בחוק.

במהלך הדיון נשמעו חילופי דברים קשים בין ח"כ אריאל קלנר מהליכוד ובועז טופורובסקי מיש עתיד. קלנר שאל: "מה מונע מביהמ"ש העליון מחר לבטל את ההמנון בעילת אפליה? הרבה יותר הגיוני שיבוא בג"ץ, עם כל הרוחות הפוסט-ציוניות שנמצאות בו, שיבטל את חוק השבות ויבטל הלכה למעשה את המדינה הציונית".

ח"כ אפרת רייטן מהעבודה "עקצה" לא פעם את יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן: "תסתכלו על זה טוב טוב, תסתכלו על הדבר הזה טוב טוב - אני רוצה שתסתכלו על זה כי ביום מן הימים תהיו בצד הזה". מאוחר יותר אמר רוטמן לח"כ זאב אלקין: "על 99.9% מהחלטות המנהל הציבורי אנחנו גם משאירים את עילת הסבירות. גם במקרים שבהם מדובר בדרג נבחר - זה לא שאין שום יתרון בעילת הסבירות, זה לא שהיא דבר מזעזע. רק מה? יש לה חסרונות".

הלילה המשיכו המחאות נגד הרפורמה. עשרות עצורים הובאו לתחנת המשטרה במסגרת "יום השיבוש". נתיבי איילון נפתחו לתנועה אחרי מאבק בין שוטרים ומפגינים. המשטרה נאלצה להפעיל מכת"זית והשתמשה בפרשים כדי לפנות את הציר. עימותים נרשמו גם בצומת קפלן. במקביל, 160 אנשי חיל האוויר הודיעו שלא יתייצבו למילואים.

תגיות:הפגנהעילת הסבירותועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה