חדשות בעולם

11 שנים לפיגוע בבולגריה: אנשי החיזבאללה עדיין חופשיים

חמישה ישראלים נהרגו בפיגוע אותו ביצע מחבל שהשתייך לחיזבאללה. שני מתכנני הפיגוע הצליחו להימלט, ונשפטו בהיעדרם למאסר עולם. אביו של אחד הנרצחים: "חשוב להעביר מסר שמדינות העולם לא ישקטו עד שימצו את הדין ממפגעי הטרור"

(צילום: Tali Mayer / FLASH90)(צילום: Tali Mayer / FLASH90)
אא

שגרירות ישראל בבולגריה, בשיתוף עם עיריית בורגס, קיימה היום (רביעי) טקס לציון 11 שנים לפיגוע הטרור בשדה התעופה בעיר, שגבה את חייהם של חמישה ישראלים: מאור הרוש, אמיר מנשה, אליאור פרייס, איציק קולנגי וכוכבה שריקי הי"ד וכן של אזרח בולגרי.

השנה השתתף בטקס נשיא בולגריה, רומן ראדב, לצדם של נציגי המשפחות השכולות, חברי פרלמנט בולגרים, נציגי הקהילה היהודית ואחרים.

הנשיא ראדב הבהיר בדבריו כי "הקורבנות לא יישכחו, משום שחיי אדם שנלקחו שלא בצדק יגרמו תמיד צער וכעס. כמו גם, אזהרה שהרוע קיים ועלינו להתמודד עימו במאמצים משותפים".

קובי פרייס, אביו של אליאור הי"ד, אמר בטקס: "חלפו אחד עשר שנים מאז הלכתם מאיתנו. מאז נשמו כאן ‏את נשימתם האחרונה, על האספלט הלוהט באותו קיץ ארור של שנת 2012. אנחנו המשפחות בכל הזדמנות מזכירים אותם ומנציחים את מורשתם, ועושים מאמץ להמשיך את חיינו, על אף מטען הכאב העצום והמכביד המונח אל כתפינו".

"בחודש מרץ האחרון קיבלנו עדכון של התובע הכללי של בולגריה, על כך שבית המשפט העליון של בולגריה אישר את עונשי מאסר העולם לשני מחבלי חיזבאללה שביצעו את הפיגוע. חשוב להעביר מסר שמדינות העולם לא ישקטו עד שימצו את הדין ממפגעי הטרור. החשוב מכל, על בולגריה להצטרף ל-20 מדינות ברחבי העולם ולהכריז על חיזבאללה כארגון טרור".

חקירת הפיגוע העלתה שארגון החיזבאללה סייע להוציא לפועל את הפיגוע, אותו ביצע מחבל מתאבד, אזרח לבנוני, שהתפוצץ באוטובוס תיירים ישראלים במגרש החנייה של נמל התעופה בורגס.

שנתיים לאחר מכן, סוכנות הביון הבולגרית גילתה כי שני מתכנני הפיגוע, שהיו גם סייעניו של המחבל המתאבד, נמלטו. בחודש יולי 2016, כארבע שנים לאחר הפיגוע, נפתח הליך פלילי בבית המשפט המיוחד לפשעים בסופיה בירת בולגריה, במסגרתו הוגש כתב אישום כנגד שני המחבלים אשר היו שותפים בביצוע הפיגוע. הואיל והמחבלים לא נתפסו, נפתח המשפט בהיעדרם.

בחודש מרץ האחרון אושר פסק הדין על ידי התובע הראשי בבולגריה.

תגיות:חיזבאללהפיגוע בבולגריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה