חדשות בעולם

נשיא המדינה נאם בקונגרס: "הטרור הפלסטיני היא חרפה מוסרית"

הנשיא יצחק הרצוג התייחס בנאומו בקונגרס האמריקני לאיראן ולשלום עתידי עם מדינות ערב נוספות. בנוגע לרפורמה המשפטית אמר: "אמשיך לעשות הכול כדי להגיע להסכמה ציבורית רחבה"

(צילום: Michael Giladi / Flash90)(צילום: Michael Giladi / Flash90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם היום (רביעי) בפני הקונגרס האמריקני. נאומו הוא הראשון של נשיא ישראלי מזה 35 שנה והשני בהיסטוריה לאחר נאום אביו, הנשיא המנוח חיים הרצוג.

הנשיא לא התעלם בנאומו מסוגיית הרפורמה המשפטית, שעל פי הדיווחים האחרונים בארה"ב, ממשל ביידן הביע "דאגה" מהמתרחש בישראל.

על כך אמר הרצוג: "מדינת ישראל מתגאה בדמוקרטיה שלה, בהגנה על מיעוטים וזכויות הפרט,  שמחוקקים על ידי הכנסת ונשמרים על ידי בית המשפט העליון ומערכת משפט עצמאית. אמשיך לעשות הכול כדי להגיע להסכמה ציבורית רחבה".

הרצוג התייחס גם לטרור הפלסטיני וציין כי "מדינת ישראל שאפה ותמשיך לשאוף ולפעול לשלום אמת עם הפלסטינים, אך זה לא יוכל להתקיים כשטרור מופנה כלפי ישראל. עצירה מוחלטת של הטרור צריכה להיות צעד ראשון במעלה. לא ניתן לדבר על שלום במקביל להסכמה או מתן לגיטימציה לטרור, במרומז או במפורש. הטרור הפלסטיני נגד ישראל, או נגד ישראלים, חותר תחת כל אפשרות עתידית לשלום בין שני העמים".

"ישראלים נפגעים מטרור בזמן שהם ממתינים לאוטובוס, בזמן שהם הולכים בטיילת, בזמן שהם מבלים עם המשפחה. ומהעבר השני, הצלחה של פיגוע טרור מביאה לחגיגה, המחבלים זוכים לתהילה, ומשפחות המחבלים מתוגמלות כלכלית על כל ישראלי שנפגע. זה בלתי נתפס. זו חרפה מוסרית. ישראל לא יכולה ולא מוכנה להשלים עם פיגועי טרור".

בהתייחסו לאיום האיראני ציין הנשיא כי תוכנית הגרעין הוא האתגר הגדול ביותר שניצב מול ישראל וארה"ב בזמנים אלה. לדבריו, איראן אינה שואפת להשיג אנרגיה גרעינית למטרות שלום: "איראן בונה יכולות גרעיניות, המהוות איום על היציבות במזרח התיכון ומעבר לו. איראן מפיצה שנאה, טרור וסבל בכל המזרח התיכון ומחוצה לו, ושופכת שמן לאש הקטלנית והסבל שבאוקראינה".

הרצוג הוסיף כי "האפשרות שאיראן תהפוך למדינת סף גרעינית, בין אם מתוך התעלמות ממעשיה ובין אם במסגרת הסדר דיפלומטי עמה, היא דבר שלא יעלה על הדעת. העולם אינו יכול להישאר אדיש לקריאה של המשטר האיראני למחוק את ישראל מהמפה. גילויי סובלנות כלפי קריאה כזו וכלפי הפעולות והיכולות של איראן לממש אותה, הם קריסה מוסרית בלתי נסלחת. אני שב ואומר את מה שכל מנהיג ישראלי אומר זה שנים - מדינת ישראל נחושה למנוע מאיראן להשיג יכולות נשק גרעיני".

בהתייחסו למעגל השלום עם מדינות ערב והסכמי אברהם, אמר הרצוג: "ידה של ישראל מושטת וליבנו פתוח לכל שותף לשלום, קרוב או רחוק. אנו מודים לארה"ב על פועלה לקידום שלום בין ישראל לממלכת ערב הסעודית, אומה מובילה באזור ובעולם המוסלמי כולו. אנחנו מתפללים שהיום הזה יבוא, ויביא עימו מהפיכה של ממש במהלך ההיסטוריה של המזרח התיכון, ושל העולם בכלל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לנאום הנשיא ואמר כי מדובר ב"נאום חשוב של הנשיא שהביע את עמדתנו התקיפה והנחרצת נגד איראן".

השר בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "נאום חשוב, תודה לך אדוני הנשיא".

תגיות:ארה"בטרורהנשיא הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה