מעניין

5 טיפים לסידור נכון של חדרי ילדים, שכל אמא צריכה להכיר

סידור חדר הילדים יכול להיות פעילות מהנה גם עבור האם וגם עבור הילד. הנה 5 טיפים שיעשו לכם סדר בבלאגן תרתי משמע, ויספקו לכם פעילות אם-בן/בת, כייפית ומספקת

אא

הרבה לפני שמדברים במושגים של עיצוב החדר, צריכים לחשוב על הסדר שבו. כל אם יודעת ששמירה על הסדר במשך השנה, מצמצמת משמעותית את הסדר לפסח, וכן - סדר החדר חשוב לא פחות מאשר עיצובו.

סידור חדר הילדים יכולה להיות פעילות מהנה ומתגמלת. 

אז ממה מתחילים? להלן 5 טיפים שלב אחרי שלב, שיעזרו לכם להתחיל:

 

הטיפ הראשון: הגדרת המטרה ביחד עם הילד 

המטרה של סידור החדר צריכה להיות ברורה הן להורה והן לילד. אם האמא התכוונה לסידור שיטחי ובינתיים הילד הלך והוציא את כל המגירות ופיזר אותן בחדר, סימן שלא הייתה כאן מטרה ברורה. לפני שמתחילים לסדר, חשוב לשתף את הילד וביחד איתו לקבוע מה בדיוק מסדרים היום ולא פחות חשוב מכך - איך. ולסיום, וודאו שהוא מבין בדיוק מה הוא צריך לעשות במסגרת התפקיד שהוטל עליו. 

 

הטיפ השני: חלקו את החדר לקטגוריות 

חלקו את החדר למקטעים או קטגוריות קטנות יותר, כדי לנהל את התהליך בסדר, תרתי משמע. למשל, אפשר להתחיל עם צעצועים, ואז לעבור לספרים, ואז לבגדים וכדומה. קטגוריות יעזרו לכם 'להחזיק ראש' בתוך הבלאגן, ולהתמקד במשימה אחת בכל פעם. 

 

הטיפ השלישי: מיון החפצים

לפני שמתחילים לסדר, חשוב למיין את כל הצעצועים והבגדים ולהכין שתי שקיות אשפה גדולות שעליהן כתוב 'אשפה' ו'תרומה'. כשאנחנו מכינים שקית של תרומה אנחנו מלמדים את הילדים שיש ילדים שאין להם את מה שאנחנו כבר לא צריכים, וזה מעודד אותם לנתינה. 

 

הטיפ הרביעי: רעיונות לאחסון נכון יותר 

מלבד העובדה שזה פשוט יפה, סלסלאות, מיכלים, סלים, מדפים ופחים שנושאים עליהם תווית כלשהי - עוזרים לנו להפריד בין צעצועים, ספרים ובגדים. למדו את ילדיכם כבר מגיל צעיר לאן שייך כל פריט, ועודדו אותם להחזיר דברים למקום שלהם לאחר השימוש. זה יקדם תחושת סדר ויקל על הסידור בעתיד. 

 

הטיפ החמישי: הפכו את הפעילות לכייפית 

למרות שילדים לרוב לא ממש אוהבים לסדר, אפשר להפוך את הפעילות הזו לכייפית על ידי כך שתהפכו את הסידור בעצמו למשחק (נראה מי יצליח למלא את שקית האשפה שלו הכי מהר, נראה מי יצליח למלא את שקית התרומה שלו הכי מהר ועוד). רעיון נוסף הוא לשים מוזיקה מקפיצה ולהמציא תוך כדי שירים וסיפורים מצחיקים על סידור החדר. היות וילדים לומדים דרך התבוננות וחוויה, הפעילות הזו יכולה להותיר בהם טעם של 'עוד', ואם תהפכו את זה לחלק קבוע משגרת היום שלכם ותכריזו על פרסים ומשחקים על סידור החדר, אין ספק שהילדים יתחילו לפתח אסוציאציות חיוביות לסדר, ולרצות להגביר אותו בחייהם. 

תגיות:סדרעיצובילדיםחדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה